ضبط و تولید برنامه «ایرونیجات» از اواخر تیرماه شروع شده و قرار بود پیش از ماه محرم روی آنتن برود اما هنوز تکلیف پخش این مسابقه مشخص نیست. این خبری است که مدتی پیش یکی از خبرگزاری‌ها سراغ آن رفت و از سرنوشت نامشخص زمان پخش آن گفت. اما اصلا داستان از چه قرار است؟
کد خبر: ۱۲۲۹۵۶۱

ایرونیجات به کارگردانی رضا مهرانفر و تهیه‌کنندگی سیدحسین هادیان‌فر یک مسابقه تلویزیونی ۵۰ قسمتی است که این روزها تولید آن برای شبکه ایران‌کالا ادامه دارد. در این مسابقه افراد با سنین مختلف حاضر می‌شوند و ضمن رقابت برای تعیین نزدیک‌ترین قیمت به قیمت واقعی کالاهای مختلف، جوایز ارزنده‌ای را نیز دریافت می‌کنند که باعث غافلگیری آنها می‌شود.
معرفی کامل و جامع کالاهای ایرانی و آشنایی مخاطبان با قیمت‌های واقعی اجناس از اهدافی است که این مسابقه در قالب سرگرمی سراغ آن رفته است. ایرونیجات شامل بخش‌ها و مراحل مختلفی است و علاوه بر شرکت‌کنندگان داخل استودیو، بینندگان نیز از این جوایز سهمی دارند و می‌توانند با شرکت در رقابت مخصوص خود در برنامه مشارکت مستقیم داشته باشند. ضبط این مسابقه با اجرای سام نوری از اواخر تیرماه در استودیویی در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد و تاکنون چندین قسمت از این مسابقه آماده پخش شده است.
26 قسمت آماده پخش
تیزر این مسابقه مدتی پیش از شبکه ایران کالا پخش شد و طبق آن گویا قرار بود مسابقه از قبل از ماه محرم روی آنتن این شبکه برود، اما این اتفاق نیفتاد. اردشیر زابلی‌زاده، مدیر این شبکه در گفت‌وگویی که با جام‌جم داشت، درباره پخش نشدن ایرونیجات و زمانی که برای آن در نظر گرفته‌اند، بیان کرد: تا الان 26 قسمت از 50 برنامه ایرونیجات ضبط شده و تدوین آن ادامه دارد، همچنین با توجه به آماده بودن قسمت‌های اول برنامه، به احتمال زیاد از هفته آینده پخش آن را شروع می‌کنیم.
یک تعویق محرمی
او درباره تعویقی که در پخش آن اتفاق افتاد هم گفت: این وقفه از آن جهت بود که برنامه فضای نشاط‌آوری دارد و با رسیدن به ماه محرم قرار شد از هفته‌های اول این ماه بگذریم. در ادامه هم احتمالا از پنجشنبه دیگر، ایرونیجات را روی آنتن می‌بریم و مشکل دیگری وجود ندارد. زابلی‌زاده درباره فضای این برنامه می‌گوید: در تمام این قسمت‌ها ما برای اولین بار به این شکل جنس و مشخصات کالای ایرانی را معرفی می‌کنیم و بعد به افرادی که برنده می‌شوند این کالاها را جایزه می‌دهیم. این مسابقه حدود شش بازی مهیج دارد و برنده هر قسمت یک کالا می‌برد. این اقلام موارد مختلفی را از یخچال و تلویزیون گرفته تا اتو ظرف و لوازم دیگر را شامل می‌شوند. در واقع به بهانه این مسابقه ما کالایی را که مدنظرمان است معرفی می‌کنیم.
تولیدکنندگان باهم مسابقه می‌دهند
او با اشاره به مهمانان حاضر در این برنامه افزود: باز هم برای اولین بار است که در این برنامه اعضای تولیدکنندگان به این صورت می‌آیند و در مسابقات شرکت می‌کنند. البته در چند قسمت ابتدایی ترکیبی از مردم و آنها حضور دارند اما از قسمت 11 به بعد شاهد حضور صرف تولیدکنندگان هستیم. زابلی‌زاده در آخر هم با بیان یکی دیگر از اهدافی که باعث شکل‌گیری این فضا و برنامه شده است، یادآور شد: ما به دنبال آن هستیم تا بحث تولید داخلی را به مردم از طریق مسابقه معرفی کنیم، در واقع مسابقه بهانه‌ای است که تولیدکننده، نشانه‌های تجاری، کیفیت و کمیت کالاها و... معرفی شوند. در کنار اینها در بعضی برنامه‌ها از کارآفرین‌ها و شرکت‌هایی که دانش‌بنیان هستند دعوت می‌کنیم و بخشی را به آنها اختصاص می‌دهیم که برای جوان‌ترها بگویند فلان فردی که کارخانه و شرکت زده، چه مراحلی را پشت‌سر گذاشته است. در واقع همان‌طور که گفتم از برنامه یازدهم به بعد سام نوری هم برندها را معرفی می‌کند و هم مدیرعامل و شخصی که کارآفرین باشد و ویژگی‌های یک کارآفرین را داشته باشد، حاضر می‌شود و صحبت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها