اگر از فرط گرما برای رفع عطش وسوسه شدید از نوشیدنی‌های خیابانی استفاده کنید حتما با دید بازتری این انتخاب را انجام دهید.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۲۸


1- شربت خاکشیر و تخم شربتی: مهم‌ترین مشکلی که در زمینه نوشیدن این شربت‌ها وجود دارد، بحث آلودگی خود مواد اولیه یعنی خاکشیر و تخم شربتی است. این مواد گرد و غبار زیادی دارد و مسلما فروشندگان وقت و دقت لازم را برای شست‌و‌شوی این دانه‌ها ندارند. شربتی که در خانه شاید حداقل دو ساعت وقت صرف آماده‌سازی آن می‌شود تا تمام سنگریزه‌ها و گرد و غبار و مواد خارجی آن جدا شود، گزینه مناسبی برای رفع تشنگی در خیابان نخواهد بود. کافی است یک‌بار اجازه دهید خاکشیر ته‌نشین شود و به رنگ شربت یا محتویات ته لیوان دقت کنید.
2- آب هویج: آب هویج و هویج بستنی جزو نوشیدنی‌های پر طرفدار است و از آنجا که آماده‌سازی آن در منزل کمی وقت می‌گیرد، بنابراین شاید ترجیح دهید آن را بدون دردسر از بیرون تهیه کنید. هویج جزو سبزیجاتی است که بخش خوراکی آن در داخل خاک قرار گرفته و جزو آلوده‌ترین سبزیجات
محسوب می‌شود.
شست‌و‌شوی خاک چسبیده به آن و پوست‌گیری‌اش بسیار وقت‌گیر است. متاسفانه اگر در تهیه این نوشیدنی دقت کافی نشود، عواقب بدی در انتظار شماست که کمترین آن مشکلات گوارشی نظیر اسهال و استفراغ خواهد بود.
3- آب کرفس: کرفس نیز جزو سبزیجاتی است که در انتخاب و خرید نوشیدنی آن باید دقت کنید. به‌دلیل شکل خاص ساقه کرفس احتمال پنهان ماندن گل و لای در لا‌به‌لای آن وجود دارد.
علاوه بر این آب کرفس ماندگاری بسیار پایینی دارد و پس از چند ساعت نگهداری به‌شدت تغییر طعم و بو داده و حالت گازدار در آن ایجاد می‌شود. از مصرف آب کرفسی که ویژگی‌های آن تغییر کرده
پرهیز کنید.
4- آبمیوه‌های رنگی: از نوشیدن آبمیوه‌هایی با رنگ‌های نامتعارف نظیر نوشیدنی‌های آبی، قرمز وسبز بپرهیزید. رنگ‌های مصنوعی موجود در این نوشیدنی‌ها امکان بروز اختلالات گوارشی را فراهم می‌آورد و برخی از آنها آلرژی‌زا هستند.
بنابراین در این روزهای گرم همراه خود یک بطری آب با چند قطره آبلیموی تازه داشته و برای رفع عطش به آن اعتماد کنید.

دکتر مریم قادری قهفرخی

متخصص صنایع غذایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها