مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۵۰

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، سی و ششمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، عباس سلیمی‌نمین تاریخ‌پژوه کشور و جواد موگویی، کارگردان مستند «نفوذی» مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی موضوع نفوذ در دستگاه‌های اجرایی در دهه 60 و ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی خواهند پرداخت. همچنین ابعاد ناگفته‌ای از تاریخ شفاهی آن سال‌ها و شخصیت مسعود کشمیری بیان خواهد شد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.
مستند نفوذی، روایتی‌ صریح و جدی از زندگی مسعود کشمیری، عامل ترور شهیدان رجایی و باهنر است. مسعود کشمیری، از جمله نیروهای سازمان منافقین بود که با نفوذ در دستگاه‌های اجرایی کشور، زمینه‌ساز بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در 8 ‌شهریور‌1360 و شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد. مستند نفوذی به بازخوانی بخش‌هایی از زندگی این فرد پرداخته است.
این مستند که به کارگردانی جواد موگویی، مستندساز و تاریخ‌پژوه ساخته شده است، پیش از این فروش اینترنتی داشت که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و اکنون برای اولین بار از تلویزیون و برنامه به اضافه مستند پخش خواهد شد. این برنامه به مناسبت روزهای ابتدایی شهریور ماه و بمب‌گذاری دفتر ریاست جمهوری پخش می‌شود. این قسمت از برنامه امشب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن فردا ساعت 9 و جمعه 8شهریور ساعت 13 و 30دقیقه است.
به اضافه مستند، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و بخش‌‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت 20 و 30دقیقه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها