برنامه طنز تلویزیونی جدید شبکه ورزش قرار است ما را به ورزش همگانی تشویق کند

شبکه ورزش را «از شنبه» تماشا کنید

کمتر از سه هفته است که برنامه‌ای با نام «از شنبه» هر روز ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به طور زنده روی آنتن شبکه ورزش می‌رود. برنامه‌ای نسبتا جدید در این شبکه که قرار است مخاطبان و مردم را به ورزش ترغیب کند و به صورت تخصصی به مقوله ورزش‌های همگانی می‌پردازد. «از شنبه» به تهیه‌کنندگی عبدا... روا و مجتبی آذری و با اجرای امیرحسین قیاسی و ابوطالب حسینی، که مردم پیشتر آنها را با عنوان استندآپ کمدین می‌شناختند، حالا یکی از برنامه‌های پرطرفدار شبکه ورزش شده است. هرچند از شنبه‌های مدنظر ما عمدتا هرگز نمی‌آید، اما از شنبه مدنظر تهیه‌کنندگان، حالا مشخصا با موضوع ورزش همگانی روی آنتن زنده آمده و تاکنون با استقبال خوبی هم مواجه شده است. این برنامه با رویکرد طنز و با هدف تشویق و ترغیب مردم با روش‌های متفاوت، با شعار «ورزش برای همه» کار خود را شروع کرده و حا لا وارد چهارمین هفته از پخش خود می‌شود. این برنامه سه بخش اصلی دارد که می‌کوشد با بیان طنز به مردم بگوید که هیچ بهانه‌ای برای ورزش نکردن از هیچ‌کس پذیرفته نیست. دعوت از مهمانان ویژه ورزشی که بخش ابتدایی برنامه است، دعوت از مهمان‌هایی با موضوع محتوای ورزش، از قبیل ورزش و پزشکی، ورزش و تغذیه، بی‌تحرکی و ... همچنین آموزش یک بازی ورزشی برای همه رده‌های سنی، در بخش دوم و انجام تمرینات ورزشی و کششی با حضور مربیان مطرح ورزش کشور از اصلی‌ترین محورهای «از شنبه» است.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۷۴

نکته دیگر، پخش گزارش‌های مردمی از همه استان‌های کشور و مطالبه‌های ورزشی از روسای فدراسیون‌های ورزشی است. همچنین چند باور غلط یا درست ورزشی از طریق اسکایپ هر روز با حضور پزشکان مطرح در برنامه به مخاطب ارائه می‌شود. نکته دیگر آشنایی مردم با برخی ورزش‌هایی که شاید کمتر نام آنها را شنیده باشیم یا حتی شاید با تفکری غلط سراغ آنها نرفته باشیم، یکی دیگر از موضوعات برنامه است. از شنبه تاکنون میزبان ورزش‌هایی مانند داژبال، پیاده روی در کوهستان، دوی کوهستان، پیلاتس و ... بوده، اما ایده این برنامه که به گفته تهیه‌کنندگان آن تا آخر تابستان ادامه دارد، از کجا آمد؟

از اجرا تا تهیه‌کنندگی
عبدا... روا، تهیه‌کننده از شنبه و مجری ویدئو چک، در خصوص ایده اصلی این برنامه به «جام‌جم» گفت:
من و مجتبی آذری تجربه خوبی به نام ویدئو چک در همین شبکه ورزش داشتیم، که برای ادامه دادن این تجربه خوب با پیشنهاد شبکه ورزش رو‌به‌رو شدیم و فکر کردیم این برنامه بسیار خوبی است که در قامت تهیه‌کننده مشترک خودمان را بسنجیم و به امید خدا برای کارهای متفاوت‌تری آماده شویم. او در پاسخ به این سوال که چرا رویکرد طنز را برای قالب برنامه خود انتخاب کرده‌اید، گفت: چون خودمان در زندگی روزمره از این ابزار برای تاثیرگزارتر بودن استفاده می‌کنیم و ذاتا شوخ‌طبعی داریم. چه بهتر که آدم موقع برنامه ساختن خودش باشد و به نظر من گفتن حرف‌ها به صورت مستقیم، تاثیر کمتری دارد تا این‌که حرف‌ها در قالب طنز و صادقانه گفته شود. مجری ویدئو چک، که حالا تهیه‌کننده از شنبه است، در خصوص اولین تجربه تهیه‌کنندگی گفت: کار بسیار سنگین است و البته که با کمک آقای آذری که بخش زیادی از مسؤولیت را به عهده دارد، در کنار هم کار را جلو می‌بریم.
البته سال‌ها جسته‌گریخته برنامه‌سازی کرده‌ام ولی اسم تهیه‌کننده نداشتم و حالا اسمش را دارم، من فکر می‌کنم حالا توانسته‌ایم تاثیرگذار باشیم و در مقایسه با یک برنامه مشابه، مسیر پرسرعت‌تری را برای کامل‌ و پر بیننده‌تر شدن طی می‌کنیم.

از استقبال راضی هستیم

مجتبی آذری، دیگر تهیه‌کننده از شنبه درخصوص نحوه تولید این برنامه و کار در قامت تهیه کنندگی مشترک با عبدا... روا گفت: «پیش‌تولید کار ما کلا سه هفته طول کشید و ما برای انتخاب عوامل، مجری، سفرهای شهرستان و... تا هر روز روی آنتن زنده رفتن کمتر از 30 روز فرصت داشتیم. در صورتی که این فرصت برای یک برنامه زنده 90 دقیقه‌ای بسیار کم است. همچنین رفاقت چندین ساله من و عبدا... روا باعث شد از یکدیگر شناخت بسیار خوبی پیدا کنیم و این رفاقت در برنامه ویدئوچک هم خودش را نشان می‌دهد که ما با هم پازلی را برای کار ساخته‌ایم.» او در خصوص نحوه انتخاب امیرحسین قیاسی و ابوطالب حسینی گفت: «نظر شخصی من این است که اجراهای دو نفره شاید خوب از آب درنیاید، اما ما چند سال است که امیرحسین و ابوطالب را می‌شناسیم و می‌دانیم این دو بسیار با یکدیگر هماهنگ هستند و از دوران کودکی در کنار هم بوده‌اند، در یک مدرسه درس خوانده‌اند با هم کار استندآپ را امتحان کرده‌اند و حتی در یک روز به دنیا آمده‌اند! ما خواستیم در برنامه از شنبه از این فضا استفاده کنیم به نحوی که حضور این دو نفر هم به خودشان کمک کند و هم به برنامه ما. نکته دیگر خلاقیت بالای مجریان ما بود که به اجرای آنها که چالش بزرگی برایشان بود، کمک شایانی می‌کرد. آذری همچنین درخصوص ادامه‌دار بودن این برنامه گفت: «همه چیز بستگی به صلاحدید مدیران سازمان دارد.»

یگانه عصاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها