مسؤولان برگزاری لیگ برتر فوتبال از شروع این مسابقات در آینده‌ای نامعلوم می‌گویند

پرسپولیس و استقلال آزمایشی بازی می‌کنند!

رقابت‌های لیگ برتر چه زمانی برگزار می‌شود؟ احتمالا هفته‌هاست به دنبال جواب این سوال هستید، ولی هربار به جوابی که می‌خواهید، نمی‌رسید.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۰۷

دیروز هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ هم در شبکه سه‌سیما و برنامه سلام صبح بخیر حاضر شد و دوباره پاسخ دقیقی به این جواب نداد. او حتی زمان قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر را هم نامعلوم دانست. درست یک ساعت بعد از این اظهارات بود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سرانجام به سوال دوم یعنی همان زمان قرعه‌کشی پاسخ دادند. سازمان لیگ در بیانیه‌ای به‌صورت رسمی اعلام کرد قرعه‌کشی مسابقات روز سه‌شنبه همین هفته در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.
بعد از آن‌که فدراسیون فوتبال همه چیز را بلاتکلیف گذاشت، باشگاه‌ها به‌صورت مستقیم به مهدی تاج و حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ معترض شدند. اعتراض آنها هم به جا بود. اعتقاد داشتند اولا بدنسازی کرده‌اند و یعنی چه که نمی‌‍‌دانند باید چه زمانی برگزار کنند. برنامه‌ریزی در فوتبال حرف اول را می‌زند. یعنی تیم‌ها پیش از شروع لیگ برتر برای روز به روز خود برنامه‌ریزی می‌کنند تا مثلا در فلان تاریخ بدن بازیکنان آماده شروع لیگ برتر باشد. طبیعتا در روزهای منتهی به شروع لیگ، بدنسازی تیم‌ها سبک‌تر می‌شود و فشار کمتری به بازیکنان می‌آید. اعتراض باشگاه‌ها این بود که نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند. دومین اعتراض هم به موضوع آماده‌سازی فنی برمی‌گشت. معمولا تیم‌ها بازی‌های دوستانه خود را برحسب دیدارهای رسمی خود می‌چینند. توقع باشگاه‌ها این بود که فدراسیون زودتر زمان قرعه‌کشی را مشخص و متعاقبا رقبای هفته اول‌شان را هم مشخص کند تا بتوانند برای بازی‌های دوستانه برنامه‌ریزی کنند. این درخواست باشگاه‌ها باعث شد تا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به یک تصمیم مشترک برسند؛ برگزاری قرعه‌کشی. به این ترتیب روز سه‌شنبه کمی فشار از روی فدراسیون کاسته می‌شود ولی هیچ بعید نیست بعد از قرعه‌کشی فشارهای مضاعفی از سوی هواداران برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر آغاز شود. با آن‌که زمان قرعه‌کشی مشخص شده ولی هنوز زمان برگزاری بازی‌ها مشخص نیست. سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره به روزنامه جام‌جم می‌گوید: « این دیگر بستگی به وضعیت ورزشگاه‌ها دارد. اگر ورزشگاه‌ها آماده بود ما همین فردا بازی‌ها را برگزار می‌کردیم. از آنجا که جان و امنیت هواداران برای ما مهم است، فعلا دست نگه داشته‌ایم. باید ورزشگاه‌ها شرایط ایمنی و خوبی برای برگزاری مسابقات داشته باشند.» او ادامه می‌دهد: «زمان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر واقعا مشخص نیست ولی ان‌شاءا... هر زمان ورزشگاه‌ها درست شوند، سریع بازی‌ها را برگزار می‌کنیم.»
سهیل مهدی، رئیس کمیته حرفه‌ای‌سازی فوتبال که ناظر مستقیم وضعیت ورزشگاه‌هاست هم در این باره به جام‌جم توضیحاتی مشابه حرف‌های سعید فتاحی می‌دهد. او می‌گوید: «واقعا زمان برگزاری لیگ برتر مشخص نیست. همه چیز منوط به آماده‌سازی ورزشگاه‌هاست. حالا فعلا با قرعه‌کشی مشخص می‌شود کدام تیم باید با کدام تیم در هفته‌های اول بازی کند. این می‌تواند حداقل تا حدودی تکلیف تیم‌ها را مشخص کند.»
در همین حال خبرهای جالبی هم منتشر شده مبنی بر این‌که احتمالا بازی‌های استقلال و پرسپولیس در هفته‌های اول تستی برگزار می‌شود. هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم تلویحا این خبر را تایید کرد و گفت احتمالا چنین اتفاقی رخ می‌دهد. سازمان لیگ، شورای تامین و فدراسیون فوتبال در نظر دارند به‌صورت آزمایشی گیت‌ها، دوربین‌های مداربسته و همین‌طور صندلی‌های شماره‌گذاری شده را امتحان کنند. بلیت‌ها هم فقط و فقط به‌صورت الکترونیکی فروخته خواهد شد. سیستمی که از آن بلیت فروشی انجام می‌شود به ثبت احوال وصل است. نصیرزاده در این باره به جام‌جم می‌گوید: «این یک هشدار جدی است. هرکسی سر جای خود نشیند و برای آن صندلی مشکلی پیش بیاید، این فرد باید پاسخگو باشد. به همین دلیل هشدار ما این است که هیچ‌یک از هواداران جای خود را به فرد دیگری ندهند. اگر فردی جای آنها بنشیند و نارنجک بزند، اوست که باید پاسخگو باشد. می‌دانید شبیه چیست؟ این‌که شما ماشین‌تان را به فردی بدهید. اگر تصادف کرد، شما به‌عنوان مالک ماشین باید پاسخگو باشید.»
بعد از برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس در هفته اول و همین‌طور گزارشی از نیروهای برگزاری‌کننده به مسؤولان، مشخص خواهد شد آیا شرایط برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر مهیاست یا نه!

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها