سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در حقیقت ماجرا این است که وقتی یک تعمیرکار به خود و به مغازهاش اهمیت میدهد، صددرصد به خودروی شما هم اهمیت میدهد و کارش را با دقت و تمیزی و وسواس انجام میدهد.
علاوه بر این ویژگیها، حالا بحث تخصص اوست که مورد اهمیت قرار داد و باید دقت کنیم که تعمیرکار مورد نظرمان میخواهد صافکار باشد یا نقاش و مکانیک و باتریساز، مهارت فنی و حرفهای معتبر داشته باشد که این مدرک نشاندهنده کاربلدی تعمیرکاراست.
البته برای تشخیص کاربلد بودن تعمیرکار خودرویمان بهتر است اول یک کار ساده و کوچک مانند عوض کردن لامپ یا لنت را به او بسپاریم و اگر تسلط کافی در کارش دیدیم، خودرو را برای کارهای بزرگتر و حساستر به دستش بسپاریم.
درباره هزینههای قطعات و اجرتی که قرار است به تعمیرکار خودرو بپردازیم هم بهتر است ابتدا یک جستوجوی کوتاه در اینترنت انجام بدهیم و هزینه اجرت و قیمت قطعات تا حدودی دستمان باشد تا بعد از تعمیر خودرو، سر پرداخت هزینه با تعمیرکار به مشکل نخوریم. راهحل بهتر برای این موضوع هم این است که قبل از هرچیز، هزینه را با هم مشخص کنیم تا دلخوری و ناراحتی پیش نیاید.
البته در بعضی از شرایط ممکن است تعمیرکاری بگوید که من به جای چسب معمولی از چسب درجه یک استفاده میکنم که اجرتش هم بیشتر است و آنوقت نرخ کلی با آن چیزی که شاید ما فکر میکنیم تفاوت خواهد داشت و طبیعتا بالاتر خواهد رفت.
پس در شرایط اقتصادی امروز که خیلی دلیل و منطقی پشت قیمتها نیست، بهتر است به صورت توافقی نرخها را تعیین کنیم؛ البته بالاخره هر قطعهای و هر اجرتی حد نرمالی دارد که در گاهی مواقع آن نرمال تا حد قابل قبولی بالا و پایین میشود.
در نهایت هم بهتر است که مثل آدم شیکپوشی که همیشه آرایشگر خاصی را برای آرایش مو و چهرهاش انتخاب میکند و خودش را به دستان او میسپارد، برای تعمیر و بررسی خودرو هم یک تعمیرکار خوب را شناسایی کنیم و کار خودرو را در همه اوضاع و احوال به دست او بسپاریم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد