هر کسی مدال المپیک را در رشته کاراته بگیرد کار بزرگی کرده

حمیده عباسعلی: رزمی‌کار باید جنگنده باشد

حمیده عباسعلی و کسب پنجمین مدال طلای قهرمانی آسیا.مدالی که ارزشمند است اما خودش می‌گوید: «مدال را گرفتم ولی به آن بسنده نمی‌کنم. مدال‌های بیشتری می‌خواهم.» او حالا اهداف دیگری در سر دارد و این روزها هم‌فکر و ذکرش شده المپیک. سال آینده همین ماه رقابت‌های المپیک به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود و برای نخستین‌بار کاراته در این تورنمنت مهم شرکت خواهد کرد.به نوعی عباسعلی و دوستانش در این رشته ورزشی شاید با عملکرد درخشان خود کاری کنند که این رشته در المپیک باقی بماند. با عباسعلی درباره قهرمانی آسیا، شرایط خود و البته المپیک حرف زدیم.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۵۴

این روحیه جنگنده شما قابل تحسین است.
رزمی کار هستم و رزمی‌کارها باید هم جنگنده باشند.
مدال طلایی که خودتان گرفتید چسبید یا مدالی که در بخش کومیته تیمی گرفتید؟
هر دو.کسب دو مدال سخت بود.همه تیم‌ها با قدرت آمده بودند و فشردگی مسابقات خیلی زیاد بود.خدا را شکر که اتفاق‌های خوبی افتاد و توانستیم این افتخارات را رقم بزنیم.
سال 98 ظاهرا برای شما بهتر آغاز شده.هر چند که سال قبل هم مدال طلا گرفتید، اما امسال...
سال قبل هم طلا گرفتم اما این دوره برای من ارزش دیگری داشت.برای خودم خیلی مهم بود. امتیازهای این رقابت‌ها در رده‌بندی المپیک خیلی تأثیرگذار است.
یعنی سال قبل حساب نبود؟
سال قبل هنوز مشخص نیست.شاید کلا پاک شود. به همین دلیل است که می‌گویم این مدال و این عنوان خیلی ارزش داشت.
هنوز مسابقات زیاد دیگری وجود دارد تا کاراته را برای رسیدن به المپیک کمک کند. این‌طور نیست؟
مسابقه که داریم، اما کار سخت است.مثل شب امتحان می‌ماند.همه درس‌ها باقی می‌ماند و شرایط سخت. اینجا هم همه حریفان می‌آیند و شرکت می‌کنند چون همه می‌خواهند المپیکی شوند.نباید هیچ مسابقه‌ای را از دست داد.ما چند مرحله مسابقات لیگ کاراته‌وان و سری A پیش‌رو داریم. احتمالا در مسابقات سری A به خاطر مشکلات دریافت روادید نمی‌توانیم حضور پیدا کنیم، اما مسؤولان فدراسیون تمام تلاش‌شان را می‌کنند.
فکر می‌کنید تیم بانوان با عملکردی که در ازبکستان داشت چه آینده‌ای می‌‌تواند داشته باشد؛ المپیک و سایر مسابقات.
افتخاراتی که ما آورده‌ایم واقعا ارزشمند است. این سومین‌بار است که ما در آسیا روی سکو می‌رویم.من اگر مدام بخواهم بگویم که کار سختی کردیم شاید خیلی‌ها طور دیگری فکر کنند اما شکست دادن قدرت‌های برتر آسیا واقعا راحت نبود.به خصوص ژاپنی‌ها که در کومیته تیمی نیاز به مدال طلا داشتند که ما شکست‌شان داده‌ و به آنها اجازه ندادیم به خواسته‌هایشان برسند و در نهایت پیروز شدیم.
و حمیده عباسعلی در این مسابقات به عنوان برترین بانوی کاراته ایران معرفی شد.
خدا را شکر که از این اتفاق‌های خوب می‌افتد. من همیشه به دنبال تکرار موفقیت هستم و از این کار لذت می‌برم. امیدوارم بچه‌های تیم هم همان‌طور که تلاش می‌کنند اتفاق‌های خوبی در کاراته و ورزش ایران رخ دهد. امسال پنجمین مدال قهرمانی آسیایی را کسب کردم و به این مدال‌ها بسنده نمی‌کنم. باز هم به دنبال کسب مدال‌های بیشتر هستم.
و در نهایت سال آینده و المپیک.
خب این دیگر خیلی سخت است. هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. کسی نمی‌تواند هیچ قولی بدهد.کاراته برای نخستین بار در المپیک است و همه می‌خواهند مدال بگیرند. همه قدرت‌های جهان برای مدال می‌جنگند و هر کسی که دراین رقابت‌ها مدال بگیرد کار بزرگی کرده است.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها