گفت‌وگوی آدینه این هفته با نویسنده‌ای که هم دامپزشک است و هم تاریخ‌پژوه!

مرز جذاب سمنان و مازندران

رضا کسروی متولد ۶ دی ‌۵۵ در شمیران و دانش‌آموخته دکترای عمومی دامپزشکی و سپس دکترای تخصصی بیماری‌های تولیدمثل از دانشگاه تهران است. به دلیل زمینه خانوادگی از کودکی به تاریخ ایران به‌ویژه دوره قاجاریه علاقه‌مند شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۳۳

همچنین به دلیل داشتن استعداد در نقاشی در ده سالگی در کلاس نقاشی مرحوم استاد نیما پتگر شرکت کرد و تاکنون هم به صورت غیرحرفه‌ای به‌ویژه در نقاشی چهره (رنگ‌روغن و گاهی کاریکاتور) فعالیت خود را ادامه داده‌است.
وی به‌دلیل علاقه به جانوران از کودکی و با توجه شرایط بازار کار رشته دامپزشکی را انتخاب کرد و در زمینه عکاسی از حیات‌وحش نیز به صورت غیرحرفه‌ای در اوقات فراغت خود فعالیت می‌کند. از نوجوانی تاکنون تقریبا ۲۵ سال است در حوزه‌های هنر، تاریخ ایران در عصر قاجاریه و همچنین در زمینه فلسفه مطالعه دارد که به‌ویژه در سال‌های اخیر به صورت حرفه‌ای در زمینه شناخت القاب آقایان و بانوان ایرانی در دوره قاجاریه مطالعه و پژوهش می‌کند. مقالات پژوهشی فراوانی در مجلات بین‌المللی و داخلی در زمینه دامپزشکی و همچنین تاریخ حیات‌وحش ایران منتشر کرده و مقالات متعددی در خلاصه مقالات کنگره‌های داخلی و خارجی از خود به جا گذاشته‌ است. ایشان به عنوان مدرس و سخنران در کارگاه‌های آموزشی و کنگره‌های فراوانی نیز فعالیت کرده ‌است. در حال حاضر مشغول نگارش چندین جلد کتاب در زمینه تاریخ ایران در عصر قاجاریه (به تنهایی یا در کنار دکتر محمدرضا بهزادی) و همچنین سه جلد کتاب به صورت دستنامه کاربردی در دامپزشکی است که برخی از این کتب قرار است تا پاییز امسال در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.
او همچنین سال‌هاست به عنوان رئیس (دبیر) کمیته تخصصی دامپزشکی دام‌های بزرگ با سازمان نظام دامپزشکی کشور همکاری می‌کند و تاکنون در برگزاری پنج کنگره تخصصی در سطح ملی اغلب به عنوان دبیر علمی همکاری داشته است.

شیما آشتیانی
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها