چند نفر از شخصیت‌های بحرینی اعلام کردند، طرح تکمیلی دولت آمریکا به منزله نابودی کامل آرمان فلسطین است اما نشست منامه نیز مانند کنفرانس‌های پیشین دستاوردی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۵۶

این سخنان درحالی بیان می‌شود که دولت آمریکا نیز برای تشویق برخی کشورها به شرکت در این نشست از یک طرح 50 میلیارد دلاری رونمایی کرد. نشست اقتصادی منامه قرار است به مدت دو روز و از فردا در منامه افتتاح شود.
به گزارش فارس، شیخ مرتضی السندی از رهبران جریان «الوفاء»، عبدالغنی خنجر سخنگوی جنبش حق، شیخ محمدحسن خجسته از رهبران سیاسی و شیخ عبدا... صالح جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی در کنفرانسی در تهران بیانیه‌ای را قرائت کردند که در آن آمده است: «نشست منامه در زمانی برگزار می‌شود که نظام آل‌خلیفه به گام‌های خود برای عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی شدت داده است. از این رو ما تأکید می‌کنیم نظام آل‌خلیفه در بحرین چیزی جز یکی از ابزارهای عادی‌سازی روابط نیست و در پشت سرش کشورهای عربی دیگری نیز وجود دارند که بحرین را تحریک می‌کنند و همه از آمریکا دستور می‌گیرند.» شیخ مرتضی السندی هم تأکید کرد، ملت بحرین حامی مسأله فلسطین و ملت آن است و عادی‌سازی روابط را با رژیم صهیونیستی که نظام آل‌خلیفه به آن روی آورده، مردود می‌داند. در ادامه این نشست بیانیه آیت‌ا... عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین قرائت شد که در آن نشست منامه را نماد «ذلت و تسلیم» توصیف کرده بود. در پایان این کنفرانس اعلام شد: نشست منامه موفق نخواهد شد و مانند دیگر نشست‌ها قبل از تولد، مرده به دنیا آمده است. طرح‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل از زمان سفر «انور سادات» رئیس‌جمهور پیشین مصر به فلسطین اشغالی (۱۹۷۷) تاکنون بی‌فایده بوده است.
رونمایی کاخ سفید
همزمان با اوج گرفتن مخالفت‌ها علیه نشست منامه، کاخ سفید از طرح ۵۰میلیارددلاری مربوط به «معامله قرن» رونمایی کرد. براساس طرحی که جزئیات آن در ۴۰ صفحه در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شده، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمومی و خصوصی در سرزمین‌های فلسطینی دست‌کم یک میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد. ‌همچنین بنا بر این طرح، مبلغ 5/27 میلیارد دلار در کرانه باختری و نوار غزه، و مبالغ 1/9 میلیارد، 4/7 میلیارد و 3/6 میلیارد دلار به ترتیب برای فلسطینیان ساکن مصر، اردن و لبنان سرمایه‌گذاری خواهد شد. جناح‌های مختلف فلسطینی تاکنون طرح معامله قرن را به شدت محکوم کرده‌اند. حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به این طرح اعلام کرد: دولت آمریکا باز هم در توهم است و گمان می‌کند که مردم فلسطین، حقوق خود را در مقابل پول معامله می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها