تقابل تراکتور - پرسپولیس خوان آخر سرخ پوشان برای رسیدن به قهرمانی است

قهرمانی سرخ ها با لباس سفید؟

ورزشگاه یادگار امام تبریز، امروز میزبان یکی از حساس‌ترین و در عین حال پرالتهاب‌ترین بازی‌های لیگ هجدهم است؛ دیدار جذاب تراکتورسازی و پرسپولیس.
کد خبر: ۱۲۰۳۹۰۴

از هفته‌ها قبل، همه از این جدال بزرگ حرف می‌زدند. از جو حاکم در میان فوتبالدوستان تبریزی و از این‌که اگر این بازی سرنوشت قهرمانی را مشخص کند، چه‌ها که خواهد شد. حال در شرایطی پرونده هفته بیست و هشتم لیگ برتر را از ساعت 17 امروز باز می‌کنیم که تراکتوری‌ها تقریبا از قهرمانی دست کشیده‌اند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگند. در مقابل، پرسپولیسی‌ها در آستانه کسب سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر هستند و این بازی برایشان حکم پیچ آخر قهرمانی را دارد.
پرسپولیس روی کاغذ 5 امتیاز تا فتح جام هجدهم فاصله دارد و پیروزی در تبریز، می‌تواند هفته پایانی را برای قرمزها تشریفاتی کند. برای برانکو هم قطعا مهم این است که آنها در هفته بیست و نهم و در حضور تماشاگران خودی و با پیروزی بر ماشین سازی جشن قهرمانی بگیرند و کار به بازی روز آخر در بوشهر کشیده نشود. با این حال بردن در دره گرگ‌ها هم آسان نیست. تراکتورسازی، بعد از پرسپولیس دومین تیم موفق در بازی‌های خانگی به شمار می‌رود و حالا که از قهرمانی دور شده، دوست ندارد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست بدهد. سه باخت متوالی در این سه هفته اخیر، حسابی هواداران تراکتورسازی را پیر کرده است.
آن از اشتباهات فاحش محسن فروزان در بازی با سپیدرود، آن از گل بدی که اخباری در مقابل پیکان خورد و آن از پنالتی اشکان دژاگه مقابل ذوب‌آهن که خراب کرد، هر کدام‌شان آواری بود روی سر هواداران تراکتور. به همین خاطر بازی امروز مقابل پرسپولیس، یک بازی پر التهاب است. سکوهای ورزشگاه یادگار، همانقدر که می‌تواند حامی تراکتور باشد، به همان اندازه هم می‌تواند به شرایط کنونی این تیم معترض باشد. همه چیز به اتفاقات داخل زمین بستگی دارد.
تقابل 41
از سال 1354 تاکنون، دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی 40 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و بازی امروز، مصاف شماره 41 دو تیم قرمزپوش و پرطرفدار فوتبال ایران است. در 40 بازی قبلی 19 برد سهم پرسپولیس و 9 برد سهم تراکتورسازی بوده است.
در لیگ برتر هم این بازی، بیست و یکمین تقابل رودرروی دو تیم است؛ 9 برد برای پرسپولیس و 8 برد برای تراکتور.
تراکتورسازی در مقطعی از دور برگشت لیگ دهم تا دور برگشت لیگ دوازدهم، در 5 بازی متوالی پرسپولیس را شکست داد، اما در چهار سال اخیر برتری کاملا با پرسپولیسی‌ها بوده است.
آخرین باری که تراکتور مقابل پرسپولیس به برتری رسید به 17 اسفند 93 برمی‌گردد که پسران آذربایجان با هدایت تونی اولیویرا تیم حمید درخشان را شکست دادند.
پس از آن پرسپولیس با برانکو در 7 بازی مقابل تراکتورسازی به 4 برد و 3 تساوی دست پیدا کرده و این درحالیست که قرمزهای تبریز، طی این مدت 7 تغییر روی نیمکت خود داشتند. در واقع لیکنز هفتمین مربی است که برانکو، در زمان حضورش در پرسپولیس روی نیمکت تراکتوری‌ها می‌بیند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها