ترامپ به‌تازگی فیلمی را از تصاویر حملات 11 سپتامبر منتشر کرد که بخش‌هایی از سخنان ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا در لا‌به‌لای آن تلفیق شده بود. به گزارش ایرنا، عمر یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای به واکنش‌ها علیه او از زمان انتشار این ویدئو پرداخت و نوشت: از زمان توییت عصر جمعه رئیس‌جمهور، با افزایش تهدیدهای جانی مستقیم مواجه شده‌ام که بسیاری از آنها به ویدئوی رئیس‌جمهور اشاره داشت یا به آن پاسخ می‌داد.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۱۸

این نماینده کنگره افزود: لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت انگیز در جامعه ما جایی ندارد، چه برسد به این که از سوی بالاترین مقام دولتی مطرح شود. ما همه آمریکایی هستیم و این مساله زندگی همه ما را به خطر می‌اندازد. در همین حال، همکاران عمر از جمله رشیده طلیب، دیگر نماینده زن دموکرات درباره حملات جمهوریخواهان به ایلهان عمر هشدار داده وگفته این حملات می‌تواند به تحریک خشونت علیه این نماینده زن منجر شود.
از سوی دیگر، فیلم ترامپ انتقادهایی را به ویژه از سوی دموکرات‌ها برانگیخته است و نانسی پلوسی ضمن نکوهش آن گفت خاطره 11سپتامبر موضوعی مقدس است و هر بحثی پیرامون آن باید با احترام همراه باشد. وی همچنین از ترامپ به خاطر استفاده از تصاویر دردناک برای حمله سیاسی به یک نماینده مسلمان انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها