ماجرای قتل استاد دانشگاه در خیابان ظفر رازگشایی شد

اجیر کردن 2 آدمکش از سوی عروس کینه‌جو

عاملان سرقت مرگبار از خانه استاد دانشگاه در خیابان ظفر در عملیات 48 ساعته پلیس شناسایی و دستگیر شدند. عامل جنایت مدعی شده، از سوی عروس سابق این خانواده برای جنایت اجیر شده بود.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳۹

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 10 و 30 دقیقه بیست‌و سوم فروردین امسال دو مرد که مسلح به شوکر و سلاح کلت بودند، وارد آپارتمان طبقه پنجم ساختمانی در محله ظفر خیابان دانشگر پایتخت شدند. آنها با شوکر ابتدا مرد 62‌ساله را مصدوم کردند و با تهدید او و همسرش، به زور جعبه طلاهایشان را سرقت کردند. با فرار سارقان مرد صاحبخانه به تعقیبشان پرداخت که یکی از سارقان او را در پاگرد بین طبقه اول و دوم با شلیک گلوله به سرش به قتل رساند .
پس از گزارش قتل و در جریان تحقیقات معلوم شد که مقتول، محمود باستانی مدیر سابق بیمارستان فیروزگر بود. ماموران ابتدا به تحقیق از زن مقتول پرداختند که معلوم شد دو مرد با جعل عنوان مامور اداره آب و برق به ساختمان راه یافته و زمانی که در آپارتمان را شوهرش باز کرده، با شوکر به وی حمله کرده و به زور وارد خانه شده بودند. دزدان با سرقت جعبه جواهرات از خانه فرار کرده و در راه‌پله‌ها مرتکب قتل شدند. کارآگاهان توانستند در کمتر از ۲۴ ساعت هویت عاملان جنایت را شناسایی کنند که در اولین مرحله مخفیگاه یکی از متهمان به نام مهرداد در خانه پدرش در خیابان مطهری شناسایی و ساعت ۱۸ یکشنبه دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاهش تمامی طلاهای سرقتی کشف شد. مهرداد در همان تحقیقات اولیه، به سرقت مسلحانه منجر به جنایت اعتراف و عنوان کرد که دو نفر از دوستانش به نام حمید و مرتضی عاملان اصلی قتل هستند.
با اعتراف وی، حمید در خانه‌اش در محله گوهردشت کرج و دوستش در محله دیگری بازداشت شدند. حمید در بازجویی اولیه مدعی شد که قصد قتل آن مرد را نداشته و برای قتل همسر و مادرزن مقتول به آن خانه رفته بود که هنگام فرار مجبور به قتل مرد صاحبخانه شد.
همچنین معلوم شد او از سوی یک زن 43 ساله به نام فریبا که عروس سابق خانواده همسرمقتول بوده اجیر شده بود.
در پایان ماموران زن 43 ساله را دستگیر کردند که او در بازجویی‌ها گفت: من و شوهرم 24 سال پیش با هم ازدواج کردیم و یک دختر جوان داریم. اختلاف‌های زیادی با شوهرم و خانواده‌اش داشتم و حتی 14 سال بود که با مادر و خواهر‌شوهرم رفت و آمد نداشتم. سرانجام به خاطر اختلاف‌های زیادی که در زندگی‌ام داشتم، یک سال قبل از هم جدا شده و 45 روز قبل طلاقمان را در دفترخانه ثبت کردیم.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند، پس از قتل اسلحه‌ها را داخل کانال آب صادقیه و فردیس انداخته بودند.

تماس های فریبا کلافه‌ام کرده بود

ای کاش گول آن زن را نمی‌خوردم، او به من گفت 30 میلیون تومان پول یا طلا و سکه می‌دهد که مادر و خواهرشوهر سابقش را بکشم که ناخواسته داماد آن خانواده را کشتم. این بخشی از گفته‌های حمید 26 ساله تازه‌دامادی است که به اتهام قتل بازداشت شده است. در ادامه گفت‌وگوی او با جام‌جم را می‌خوانید.
چطور با زن جوان آشنا شدی‌؟
بعد از بیکاری در مترو دستفروشی می‌کردم. یک روز موقع دستفروشی با فریبا در متروی کرج آشنا شدم. با من حرف زد و ماجرای زندگی‌ام را فهمید، گفت اگر پیرزنی که مادرشوهر سابقش بوده را بکشم ده میلیون تومان پول می‌دهد که قبول نکردم.
بعد چه شد؟
این زن دو ماه پیش دوباره زنگ زد وگفته قبلی اش را تکرارکرد. حتی عکس‌های مادرو خواهر شوهرسابقش را برایم تلگرام کرد و مدعی شد بابت مرگ هر کدام ده تا سی میلیون تومان می‌پردازد . تصمیم گرفتم آن زن را فریب داده و پول را بگیرم. او مرا یک‌بار مقابل خانه مقتول رساند و خودش رفت. به خانه آن زن رفتم و گفتم شما نیکوکار هستید. من از کرج برای دریافت کمک مالی آمده‌ام. گفت اشتباهی آمدی و آنجا را ترک کردم. با فریبا تماس گرفتم و عکسی از خانه را برایش فرستادم و ادعا کردم این زن را کشته‌ام، اما او متوجه دروغم شد.
از روز جنایت بگو .
فریبا آن‌قدر تماس گرفت که کلافه شده و تصمیم به قتل گرفتم. دو نفر از دوستانم را راضی به همدستی در این کار کردم. یک هفته قبل دو کلت خریدیم. ساعت 6 صبح روز جمعه مقابل ساختمان رفتیم. زنگ واحد آنها را زدیم و با جا زدن خودمان به جای مامور آب و برق وارد شدیم. با شوکر به مرد صاحبخانه ضربه زدم. او و زنش را با سلاح تهدید کردیم، جعبه طلاهایشان را دزدیدیم. هنگام فرار آن مرد تعقیب‌مان کرد برای ترساندنش سه تیر شلیک کردم که باعث مرگ او شد. با عکس گرفتن از راه پله‌های خونی، آن را برای فریبا فرستادم تا از او پول بگیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها