رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش ۳۳ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر در ده ماهه سال ۹۷ در معابر درون و برون‌شهری به علت تصادفات جان باختند.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۵۳

به گزارش جام‌جم، سردار سید‌کمال هادیان‌فر افزود: 41 میلیون و 423 هزار نفر گواهینامه دارند که 22 میلیون نفر دارای خودرو و 11‌میلیون و 800 هزار نفر موتورسیکلت دارند.
سردار هادیانفر عنوان کرد: بیش از یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار خودروی فرسوده و ۹‌میلیون موتورسیکلت فرسوده داریم که کلا دو میلیون و ۳۱۶ هزار وسیله نقلیه در کشور اسقاط شده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ در مجموع نوشماره ۹۵۲ هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو جدید با ۴۰‌درصد کاهش شماره‌گذاری شدند. همچنین در مجموع نقل و انتقال خودرو بیش از سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو با ۱۰‌درصد افزایش نقل و انتقال شدند.
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در عین حال یک میلیون و ۸۹۳ هزار نفر نیز در این مدت به دارندگان گواهینامه‌های جدید افزوده شدند که اینها مجاز نیستند در جاده‌ها تردد کنند.
وی به آمار کشته‌ها و مجروحان تصادفات پزشکی‌قانونی اشاره کرد و گفت: در ده‌ماهه سال گذشته جانباختگان حوزه‌های درونشهری و برونشهری ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر بوده‌اند که 3۸۹۵ نفر در شهرها و ده هزار و ۸۹۰‌نفر در جاده‌ها کشته شدند.
واژگونی‌های مرگبار
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ۵۲ درصد جانباختگان در سر صحنه، ۶ درصد در حین انتقال و 2/41 درصد در مراکز درمانی فوت شدند. از این تعداد ۲۱ درصد عابران پیاده و 5/22 درصد موتورسیکلت‌سواران هستند که ۲۵ درصد علت مرگ‌ها به دلیل واژگونی بوده است. وی تصریح کرد: ۲۷ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در ده ماهه سال گذشته در ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز شهرها و جاده‌ها جان باختند. همچنین ۱۵ درصد جانباختگان در جاده‌های یکطرفه کشته شدند.
به گفته سردار هادیانفر، ۳۱ هزار و ۱۶۰‌گواهینامه رانندگان متخلف نیز در سال گذشته به دلیل رسیدن به حد نصاب نمره منفی توسط پلیس ضبط شده است.
وی اعلام کرد: پرحادثه‌ترین پاسگاه پلیس‌راه خاش بوده و بیشترین شهرهایی که تصادفات فوتی در آنها به وقوع پیوست اصفهان، مشهد و شیراز بوده است.
وی گفت: طی ده ماهه پارسال 5/79 درصد تصادفات خودروهای سواری شخصی با فراوانی ۶۱ درصد و 5/28 درصد با فراوانی ۱۷‌درصد پراید، ۲۶ درصد پژو و با فراوانی 5/25 و سایر خودروها 2/25 با فراوانی ۱۰ درصد بوده است. رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: طی ده ماهه سال گذشته ۱۰ درصد تصادفات وانت، 06/0 درصد اتوبوس و مینی‌بوس، 2/4‌درصد وسایل نقلیه سنگین و ۵/۵ درصد سایر وسایل نقلیه بوده‌اند.
سردار هادیانفر با بیان این که سرانه مالکیت وسایل نقلیه در آسیا 7/3 نفر و ایران 5/2 نفر است به برنامه پنجساله ششم پرداخت و گفت: تعداد کشته‌ها به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه باید تا پایان این برنامه ۳۱ درصد کاهش داشته باشد. به گفته وی، آمار جانباختگان به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه در حال حاضر در دنیا ۶/۶ نفر، اروپا ۳/۳ نفر، آسیا 9/10 نفر و ایران 9/4 نفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها