رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که دولت در این شرایط سخت با همه توان در کنار ملت ایستاده است، خاطرنشان کرد: دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق‌بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر خواهد ماند.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۵۴

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در سفر هیات دولت به استان بوشهر در جمع مردم کنگان یادآور شد: در بودجه سال آینده که در مجلس به تصویب رسیده برای همه کسانی که درآمد ثابت دارند اعم از شاغل و بازنشسته که حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر را شامل می‌شود و نزدیک به 14 میلیون نفر کارگر، افزایش 20درصدی حقوق برای کارمندان و بیش از 20درصدی برای کارگران، در نظر گرفته شده است.
رئیس‌جمهور افزود: نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه افزایش 20 درصدی حقوق را با فرمول خاصی تصویب و به قانون تبدیل کردند که دولت قانون مصوب را اجرا می‌کند. در مورد میزان افزایش حقوق کارگران نیز این هفته در شورای عالی کار تصمیم‌گیری خواهد شد.
روحانی با بیان این‌که امسال تورم بیش از 20 درصد بوده، گفت: توان ما برای افزایش حقوق بیش از این نبود، اما امیدواریم در سال آینده با کمک مردم بتوانیم شرایط مطمئن‌تری ایجاد کنیم تا از نظر کالا و تأمین ارز خیال مردم مطمئن باشد. رئیس جمهور افزود: امسال در مقاطعی مردم با مشکلاتی مواجه بودند و به این واقف هستیم. باید همه توان دولت، مسؤولان، مدیران و کارمندان کشور به گونه‌ای باشد که مردم شب عید تا حدی احساس راحتی کنند. وی با بیان این‌که امید دشمن این بود که مردم را از انقلاب، نظام و اعتقاداتشان جدا کند، اظهار کرد: اما مردم ما سختی‌های زندگی را پذیرفتند و به دشمنان با صدای بلند پاسخ دادند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بوشهر مرکز انرژی کشور است، بیشترین گاز کشور از این استان است. در برابر بهره‌برداری از این منابع زیرزمینی، مردم استان نیز باید از آن بهره‌مند شوند و در این زمینه وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌ها باید استخدام مهندسان و کارکنان خود در این منطقه را حتی‌الامکان از ظرفیت بومی استان بوشهر جذب کنند.
روحانی با ابراز این‌که می‌دانم برخی از این شهرستان‌ها از جمله کنگان و عسلویه از لحاظ محیط زیست در رنج هستند که باید آن را حل کنیم، گفت: در همین جا به وزیران کشور، نفت، مسکن و راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان‌های محیط زیست و برنامه و بودجه دستور می‌دهم بعد از عید نوروز کمیته‌ای تشکیل شود و ظرف سه ماه طرح خود را برای حل مشکل محیط زیستی این منطقه به دولت بیاورند.
افتتاح رسمی فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی
دیروز همچنین با دستور رئیس‌جمهور فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در کنگان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
فاز ۱۳ پارس جنوبی با چهار سکوی دریایی، ۳۸حلقه چاه و چهار خط لوله به طول هر کدام ۹۰کیلومتر، فازی صد در صد ایرانی در همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی است.
فاز ۱۳ با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰تن گوگرد و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن ال.پی.جی، و یک میلیون تن اتان در ساحل کنگان اجرا شده که ارزش محصولات تولیدی این فاز پنج میلیون دلار در روز است.
همچنین فاز ۲۲، ۲۳ و ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی با چهار سکوی دریایی، ۳۸ حلقه چاه و سه خط لوله در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان واقع شده است. این فازها که همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی تجهیزاتش صد در صد ایرانی است دو میلیارد فوت مکعب گاز را از دریا به خشکی منتقل می‌کند. فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز، ۷۷هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان طراحی و ساخته شده که ارزش محصولات تولیدی این فازها روزانه ۳۰میلیون دلار برآورد شده است.
با بهره‌برداری از این فازها روزانه ۱۱۳ میلیون متر مکعب گاز غنی، صد میلیون متر مکعب گاز متان، ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۸۰۰تن گوگرد گرانول به ظرفیت تولید اضافه و همچنین سالانه دو میلیون و صد هزار تن گاز مایع و دو میلیون تن اتان به عنوان خوراک اصلی صنایع پتروشیمی تولید می‌شود.
تمامی این مراحل با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد دلار ساخته شده ‌و ایران برای نخستین بار در برداشت گاز از این میدان مشترک از قطر پیشی می‌گیرد. اجرای این طرح‌ها که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به کنسرسیوم‌هایی متشکل از پیمانکاران، مشاوران و سازندگان ایرانی واگذار شده، با بهره‌گیری از حداکثر توان و تخصص شرکت‌های داخلی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها