17 متهم پرونده در تحقیقات مقدماتی منکر ارتکاب قتل شدند

عاملان قتل وحید مرادی پای میز محاکمه

17 زندانی که متهم به قتل وحید مرادی در زندان هستند، به‌زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار می‌گیرند. متهمان در بازجویی‌ها منکر قتل شده‌اند. مادر مقتول برای متهمان تقاضای قصاص کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۱۴

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 11 تیر امسال و بعد از درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان رجایی‌شهر آغاز شد. در درگیری خونین میان زندانیان تلاش زندانبانان برای پایان دادن به این درگیری بی‌نتیجه ماند و یکی از زندانیان به نام وحید مرادی با پنج ضربه چاقو از پا درآمد. این در حالی بود که تصاویر این درگیری از دوربین‌های مداربسته زندان ضبط شد.
یک روز بعد انتشار اخبار و تصاویر مربوط به کشته شدن وحید مرادی در زندان رجایی‌شهر در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد. در این فیلم‌ها زندانیان تیزی خونین را نشان می‌دادند و کری‌خوانی می‌کردند.
از قتل در پنت‌هاوس تا درگیری در زندان
در بررسی‌ها مشخص شد وحید ۴۳ ساله که چند سابقه کیفری داشت، اردیبهشت امسال از زندان آزاد شد و به مهمانی‌ای که دوستش حسین به مناسبت آزادی او تدارک دیده، رفته بود. در این مهمانی او به کری‌خوانی در اینستاگرام پرداخت اما این کری‌خوانی‌ها به درگیری میان او، حسین و سه‌خواهرزاده‌ حسین منتهی شد و وحید در پنت‌هاوس برج حسین در خیابان ۲۱ ولنجک وی را با ضربه چاقو کشت و سه خواهرزاده‌اش را زخمی کرد. وحید بعد از این جنایت و در حالی که قصد خروج از کشور را داشت در مرز ایران و ترکیه بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد .
چون بعد از انتقال وحید به زندان رجایی‌شهر، بازپرس رسیدگی‌کننده به این پرونده احتمال وقوع خطر را برای وی مطرح کرده بود او به بند خصوصی منتقل شد اما پس از چند روز به بند عمومی رفت تا این‌که 11 تیر در یک درگیری جنجالی کشته شد.
شناسایی 17 متهم
با تکمیل تحقیقات پلیسی 17 نفر از زندانیان را که در درگیری منتهی به جنایت شرکت کرده بودند، شناسایی کرد و سعید و عباس را که به گفته سایر زندانیان نزدیک‌تر از سایرین به وحید بودند به عنوان متهمان اصلی تحت بازجویی قرار گرفتند ولی هر دو ادعا کردند ضربه کاری را با چاقوی دست‌ساز به وحید نزده‌اند.
متهمان اصلی چه گفتند
سعید که سال ۸۸ در یک درگیری مرتکب قتل شده بود با پرداخت دیه رضایت گرفته و آزاد شده بود اما سیزدهم بهمن‌ ۹۵ در درگیری دسته‌جمعی که در خیابان منصور رخ داده بود علی ۴۷ ساله را با اسلحه ساچمه‌زنی کشت و بار دیگر به زندان منتقل شد. وی که در سرقت مسلحانه طلافروشی
در لاهیجان نیز شرکت کرده بود، ادعا کرد در درگیری منتهی به قتل در زندان رجایی‌شهر شرکت داشته، ولی وحید را نکشته است .
او در بازجویی‌ها گفت: وحید خودش را عقاب ایران می‌خواند و دوستانش را اجیر می‌کرد تا به سایر زندانیان حمله کنند.
او برای سایر زندانیان خط و نشان می‌کشید و بارها فیلم کری‌خوانی‌های او در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود. من با او درگیر شدم، اما نمی‌دانم چه کسی به او ضربه کاری را زد .
عباس متهم دیگر این پرونده نیز که سال ۸۵ به دنبال اختلاف خانوادگی با اسلحه یکی از اعضای خانواده‌اش را کشته و با دریافت دیه از قصاص رهایی یافته بود، قرار بود به‌زودی آزاد شود.
این زندانی هم در بازجویی‌ها گفت: وحید می‌گفت کفتارها باید پایین و شیرها بالا بنشینند. آن روز وقتی دعوا بالا گرفت متوجه نشدم چه کسی ضربه اصلی را به وحید زد.
۱۵ متهم دیگر این پرونده که برخی از آنها اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل و تهیه تصویر از جسد وحید را دارند، ادعا کردند سعید و عباس با ترفندی خاص وحید را به انتهای سالن شماره یک کشاندند و او را با چاقو زدند. در حالی که دوستان او در سالن شماره 3 مانده بودند.
پرونده این جنایت جنجالی با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شده و قرار است عاملان این جنایت به‌زودی محاکمه شوند. این در حالی است که مادر وحید از طرف خودش و پسر چهارساله وحید برای متهمان این پرونده حکم قصاص خواسته و می‌گوید پسرش با نامردی کشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها