سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: همه‌پرسی درباره پالرمو و اف‌.ای.تی.اف تا وقتی مراجع قانونی به وظایف‌شان عمل نکرده‌اند موضوعیت ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۶۷

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور بیان کرده شورای نگهبان موافقت خود را به سی.اف.تی و پالرمو اعلام کرده، آیا شما این موضوع را تأیید می‌کنید؟ اظهار کرد: من هم این موضوع را شنیده‌ام، البته یک تسامحی در حرف‌های آقای رئیس‌جمهور بود، زیرا پالرمو و سی.اف.تی با ایرادات ارجاع شد. کدخدایی اضافه کرد: لوایح پالرمو و سی.اف.تی با ایراداتی از سوی شورای نگهبان به مجلس رفت، اما چون بین شورای نگهبان و مجلس درباره این لایحه اختلاف‌نظر وجود داشت، برای بررسی نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد. در لایحه پالرمو اشکالات محتوایی شورای نگهبان مرتفع شده بود اما اشکالات هیأت نظارت باقی مانده بود، به همین دلیل با ایراد شورای نگهبان و اختلاف‌نظر بین مجلس و شورای نگهبان این لایحه در مجمع تشخیص در حال بررسی است؛ درباره لایحه CFT هم باید بگویم ایرادات شورای نگهبان در این لایحه برطرف نشده به همین دلیل به‌خاطر اختلاف‌نظری که بین مجلس و شورای نگهبان در این لایحه پیش آمد، به مجمع تشخیص ارسال شد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که در لایحه جامع انتخابات به نظر می‌رسد دولت به دنبال دولتی کردن انتخابات است و دست شورای نگهبان را در انتخابات کاملا بسته از جمله موضوع هیأت نظارت بر انتخابات کاملا از دست شورای نگهبان خارج شده، نظر شما به عنوان سخنگوی شورای نگهبان درباره این لایحه چیست؟ توضیح داد: این موارد لایحه است و هر لایحه و طرحی در حد پیشنهاد است و تا زمانی که به تصویب مجلس نرسد نمی‌توانیم درباره آن اظهارنظر کنیم و بعد از اعلام نظر مجلس، شورای نگهبان هم اظهارنظر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها