روزهای خوب یزد

یزد یکی دو روز گذشته پرخبر بود و پرنشاط. دلیلش هم حضور علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس‌جمهور بود که با ورود و حضورش در این استان، کلی طرح میراثی و گردشگری افتتاح کرد، در جشن ثبت جهانی میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو شرکت کرد و وعده ثبت جهانی سرو ابرکوه را به مردمان آن خطه کویری داد.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۰۷



استان یزد تاکنون یک قنات و یک باغ ایرانی را به طور مشترک با چند استان دیگر کشورمان در فهرست برترین‌های جهان دارد و بافت تاریخی شهر یزد هم که به تنهایی به ثبت جهانی رسیده است. جاذبه‌های ارزشمند این خطه کویری اما بیش از اینهاست. یکی همین سرو 4500 ساله شهرستان ابرکوه است که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر خود به یزد، از پیگیری‌هایی برای ثبت جهانی آن به‌عنوان کهنسال‌ترین موجود زنده در ایران خبر داد و گفت البته برای سال آتی ثبت جهانی راه‌آهن شمال به جنوب کشور برنامه ریزی شده و اولویت بعدی ثبت جهانی سرو ابرکوه خواهد بود.
و اما یکی دیگر از برنامه‌های مونسان در یزد، حضور در مراسم جشن«میبد شهر جهانی زیلو» و رونمایی از المان زیلو در میدان شهر میبد و همچنین رونمایی از لوح ثبت جهانی شهر یزد بود که غدا هیجاوی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی هم در آن حضور داشت‌. فاز دوم هتل سنتی ارگ یزد هم طی روزهای گذشته افتتاح شد؛ هتلی که برای بهره‌برداری از آن، 11 میلیارد تومان از محل بخش خصوصی هزینه و با بهره‌برداری از این فاز، زمینه اشتغال 30 نفر دیگر نیز فراهم شده است.
افتتاح مجتمع گردشگری قلعه وزیر، بازدید از بافت تاریخی پروژه قنات و هتل کوشک اردکان، بازدید از نارین قلعه میبد، بازدید از موزه زیلو هم از دیگر برنامه‌های مهم سفر معاون رئیس‌جمهور به یزد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها