در فصل زمستان و افزایش احتمال ابتلا به آنفلوآنزا، آگاهی از خوراکی‌هایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر آن مقاوم می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۱۴
رژیم غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اگرچه یک نوع غذای خاص یا رژیم غذایی شناخته شده‌ای وجود ندارد که با کمک آن‌ها بتوان بیماری را از بدن دور و از بیمار شدن پیشگیری کرد، اما مصرف تمامی انواع مواد غذایی می‌تواند مفید باشد.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: سیستم ایمنی بدن به تمامی مواد مغذی نیاز دارد تا عملکرد مطلوب خود را داشته باشد. این مواد شامل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در گیاهان دارویی است.

رژیم غذایی غربی که سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده، غذاهای سرخ‌کردنی، فست‌فودها، نوشابه و نوشیدنی‌های غیر طبیعی است، می‌تواند تا حدودی خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را افزایش دهد، زیرا سیستم ایمنی بدن میزان مواد مغذی لازم را از این طریق دریافت نمی‌کند.

به گفته کارشناسان تغذیه، برای اینکه بتوان تمام مواد مغذی بدن را تأمین کرد لازم است رژیم غذایی همچون رنگین‌کمانی در نظر گرفته شود. بسیاری از خوراکی‌های رنگی مواد مغذی مورد نیاز سیستم ایمنی بدن را تأمین کرده و به حفظ سلامت روده کمک می‌کنند.

از جمله خوراکی‌های رنگی که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوراکی‌های قرمز، نارنجی و زرد رنگ دارای ویتامین C هستند.

سبزیجات برگ‌ دار سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین D، C، E و K، کاروتنوئیدها و مواد معدنی هستند.

افزودن خوراکی‌های به رنگ آبی و بنفش همچون میوه و خرمای خشک به رژیم غذایی ضروری است. به گفته کارشناسان انباشت فیبر و مواد مغذی موجود در میوه‌ها پس از خشک شدن بیشتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها