در حاشیه اجرای طرح رعد با حضور رئیس پلیس تهران مطرح شد

انهدام 35 باند سرقت در پایتخت

کد خبر: ۱۱۹۰۹۳۰

رئیس پلیس تهران از دستگیری حدود 900 متهم و جمع‌آوری 370معتاد متجاهر در جدیدترین طرح پلیس در تهران خبر داد.
به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای نوزدهمین مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: 631 سارق و مالخر در این مرحله از طرح شناسایی و دستگیر شده و همچنین 39 نفر از محکومان فراری و تحت تعقیب محاکم قضایی نیز بازداشت شدند.
وی با بیان این‌که از میان سارقان و مالخران دستگیر شده، 324 نفر سابقه‌دار و 307 نفر نیز برای اولین‌بار دستگیر شدند، گفت: تعداد 7220قطعه از اموال مسروقه به ارزش هفت میلیارد و 602 میلیون تومان نیز در جریان این طرح از مالخران و سارقان کشف و ضبط شد.
رحیمی از انهدام 35 باند در حوزه سرقت خبر داد و افزود: در مجموع 231 دستگاه موتورسیکلت و خودروی مسروقه در این طرح کشف و ضبط شد، همچنین 1069 پرونده کشف شده است.
رئیس پلیس پایتخت در تشریح طرح برخورد با دلالان سکه و ارز هم گفت: از ابتدای آغاز طرح برخورد با دلالان سکه و ارز بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد توسط پلیس دستگیر شدند که ۹۳نفر از آنها که حساب‌های نجومی داشتند به زندان افتادند.
وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی طی چند روز گذشته از 60 صرافی غیرمجاز شکایت کرده که به صاحبان آنها مهلت کوتاهی داده شده تا مجوزهای خود را به پلیس ارائه دهند؛ در غیر این صورت پلمب خواهند شد.
سردار رحیمی درخصوص حذف طرح زوج و فرد و افزایش محدوده طرح ترافیک یادآور شد: به نظرم اگر طرحی می‌خواهد اجرا شود باید در رابطه با آن در مراجع قانونی بحث شود، اما برخی افراد ذهنیات خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند و موضوع حذف طرح زوج و فرد با قانون مغایرت دارد. اصلی‌ترین دستگاه در رابطه با این موضوع پلیس است، چون ترافیک را هدایت می‌کند. درباره این موضوع باید کار کارشناسی انجام و سپس اطلاع‌رسانی شود.

دستبرد مامور قلابی اداره گاز به خانه‌ها

در این طرح مامور قلابی اداره گاز که از خانه سرقت می‌کرد، دستگیر شد. سعید شیفته سرقت از خانه‌ها بود و فقط پول و طلا می‌دزدید. بیش از ده بار به اتهام سرقت و استفاده و نگهداری مواد مخدر به زندان افتاده بود. این بار با جعل عنوان مامور اداره گاز از خانه‌ها بویژه غرب تهران سرقت می‌کرد. پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته برخی از محل‌های سرقت، متهم را دستگیر
کرد.
سعید درباره دزدی‌هایش می‌گوید: بعد از آزادی‌ام از زندان تصمیم گرفتم با جعل عنوان مامور اداره گاز از خانه‌ها سرقت کنم. زنگ در خانه‌ها را به صدا درمی‌آوردم، زمانی که متوجه می‌شدم صاحبخانه حضور ندارد و فرزند آنها در خانه است نقشه‌ام را اجرایی می‌کردم. کودکان یا نوجوانان در را برایم باز می‌کردند و می‌گفتم مامور اداره گاز هستم. با اطمینان از تنها بودن کودکان و نوجوانان، با چاقو تهدیدشان کرده و بعد از بستن دست و پاهایشان خانه را جست‌وجو و با سرقت پول و طلا و اموال قیمتی فرار می‌کردم.

سرقت رادار خودروهای جنسیس

پسرجوان که فقط رادار خودروهای جنسیس را سرقت می‌کرد هم در این طرح بازداشت شد‌. متهم چندی قبل و بعد از آزادی از زندان با دختر مورد علاقه‌اش سرقت‌ها را ادامه داد. فرهاد درباره سرقت‌هایشان می‌گوید: با گروهی آشنا شدم که سرکرده آنها منصور خلاف بود. این افراد تخصص‌شان سرقت رادار خودروهای جنسیس بود. چون من معتاد به شیشه بودم اول مرا قبول نمی‌کردند. یک میلیون تومان پول دادم تا به من آموزش دادند. مدتی با این گروه کار کردم. بعد از دستگیری اعضای باند، من هم بازداشت شده و به زندان رفتم. رد مال را دادم و حبس کشیدم و آزاد شدم. بعد تصمیم گرفتم به تنهایی دزدی کنم تا پول بیشتری به دست آورم. با همدستی دختر جوانی که در تلگرام با او دوست شدم، دزدی‌هایمان را شروع کردیم. او با پوشیدن لباس‌های شیک مقابل راه خودروهای جنسیس قرار می‌گرفت. زمانی که همراه آنها به رستوران، کافی‌شاپ و بوستان می‌رفت آنها را سرگرم می‌کرد و من رادار خودروهای جنسیس را سرقت و هریک را 500 هزارتومان می‌فروختم. پول‌ها را میان هم تقسیم می‌کردیم، اما فکر نمی‌کردیم با شکایت مالباخته‌ها ماجرا لو برود و پلیس دستگیرمان کند.

سرقت با پابند الکترونیک

فرشید 30 ساله و سابقه‌دار سومین مجرمی بود که در این طرح بازداشت شد. زمانی که زندان بیرون آمد پابند الکترونیک به پایش بسته شد تا دیگر نتواند از محدوده تهران خارج شود و جرمی انجام دهد، اما او دست‌بردار نبود و این بار با سه دوست خلافکارش به خاطر دزدی‌های سریالی بازداشت شد. این متهم سابقه‌دار درباره جرایمش می‌گوید: چهار سال قبل به خاطر همدستی در باند سرقت لوازم داخل خودرو به زندان افتادم و پنج سال حبس گرفتم. دوسال زندان بودم که با سپردن قرار به طور مشروط از زندان آزاد شدم، اما دنبال راهی بودم که بتوانم با این پابند الکترونیک سرقت کنم. سه دوست خلافکارم سراغم آمدند و دزدی لوازم داخل خودرو و وسایل آن را آغاز کردیم. برای این‌که پلیس شک نکند، وانمود کردم که راننده مسافربر شده‌ام. همراه دوستانم به محل‌های سرقت می‌رفتیم. من در خودرو می‌ماندم و آنها وسایل و اموال داخل خودروها را سرقت می‌کردند. در یکی از این سرقت‌ها از داخل خودرو دسته چکی که شش برگ اول آن امضا شده بود را یافتیم. هر برگه را 50 تا صد هزار تومان فروختیم. برخی را با امضای جعلی در بازار فروختیم و برخی را بابت باختمان در قماربازی پرداختیم.

بازداشت سارقان همه‌کاره

آخرین باندی که اعضای آن در این طرح بازداشت شده بودند دو مرد و یک زن بودند. آنها همگی خلافکار و سابقه‌دار بودند. کلکسیونی از جرایم از جعل شناسنامه و سرقت گرفته تا کلاهبرداری کارت به کارتی در پرونده جرایمشان دارند. دو عضو باندچهار بار به اتهام کلاهبرداری و سرقت پا به زندان گذاشته بودند. آنها بعداز آزادی با کمک همدستانشان جرایمشان را از سرگرفتند. آنها وسایل داخل خودروها را می‌دزدیدند و با سرقت شناسنامه‌های مالکان خودرو از آن سوء‌استفاده می‌کردند.
گاهی شناسنامه‌ها را با دستکاری به خلافکارهای دیگر می‌فروختند. برخی مواقع عکس خود را روی شناسنامه‌ها نصب و با آن سیمکارت می‌خریدند. بعد در تماس با مردم به بهانه این‌که آنها در قرعه‌کشی جایزه برنده شده‌اند، آنها را به پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و حسابشان را خالی می‌کردند. همچنین سیمکارت‌ها را به کلاهبرداران تلفنی، 200هزارتومان می‌فروختند. با اطلاع از بانک افرادی که شناسنامه‌هایشان را دزدیده بودند، عکس خود را روی شناسنامه‌ها زده و به بهانه این‌که کارت بانکی‌شان گمشده، با این ترفند کارت جدید می‌گرفتند و موجودی حساب آنها را خالی می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها