متخصصان تغذیه اعلام کردند که خوردن برخی مواد غذایی به صورت خام می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی به وجود بیاورد.
کد خبر: ۱۱۸۷۲۲۱

به گزارش فارس، برخی از این خوراکی‌ها عبارتند از:
سیب زمینی: سیب‌زمینی خام به ویژه آنهایی که سبز و جوانه زده‌اند به دلیل تولید «سولانین» سمی هستند. سم «آلکالوئید» می‌تواند منجر به اسهال، تهوع، گرفتگی، سردرد و در موارد نادر منجر به مرگ شود. در حقیقت باید مصرف سیب‌زمینی‌های سبز را حتی به صورت پخته نیز نباید خورد .
بادمجان: بادمجان خام حاوی سولانین است و همان‌گونه که اشاره شد در سیب زمینی سبز‌شده نیز وجود دارد. بادمجان‌های جوان یا آنهایی که زود برداشت می‌شوند حاوی بیشترین میزان از این سم هستند و خوردن آنها تاثیرات ناخوشایندی بر معده و روده می‌گذارد.
جوانه‌ها: جوانه‌ها از جمله مواد غذایی سالم در نظر گرفته می‌شوند. با این وجود، جوانه‌های یونجه و تربچه می‌توانند حاوی باکتری‌های مضر «ئی.کولای، سالمونلا و لیستریا» باشند. جوانه‌ها در شرایط گرم و مرطوب پرورش داده می‌شوند که محیطی مناسب برای تکثیر این باکتری‌ها نیز محسوب می‌شود. بر همین اساس، اگر قصد خرید جوانه‌ها را دارید آنها را به صورت تازه خریداری کرده و پیش از مصرف شست‌وشو و پختن را فراموش نکنید.
بادام تلخ: بادامی که می‌شناسیم و از مصرف آن لذت می‌بریم به نام بادام شیرین شناخته می‌شود و فواید سلامت مختلفی را نیز دارد، اما گونه‌ای دیگر به نام بادام تلخ نیز وجود دارد که حاوی اسید هیدروسیانیک، ترکیبی خطرناک از سیانید هیدروژن و آب، است. تنها 70 گرم بادام تلخ برای مرگ یک فرد بالغ کافی است، اما اگر بادام تلخ را بپزید می‌توانید آن را مصرف کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها