کی‌روش: افتخار می‌کنم شاگرد لیپی بودم

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار با چین با تواضع کامل نسبت به همتای خود در تیم ملی چین برخورد کرد و خود را شاگرد مارچلو لیپی خواند:
کد خبر: ۱۱۸۷۱۳۸

این بازی برای ما مهم‌ترین بازی است چون می‌خواهیم به نیمه‌نهایی برسیم و همه بازی‌ها برای ما مهم است.
چین بازیکنان و مربی خوبی دارد و آماده است ولی ما هم هیجان لازم را داریم و می‌خواهیم آرزوهایمان را برآورده کنیم.
آماده ماجراجویی هستیم. ما امروز نسبت به چهار سال قبل در این مرحله، هوشیارتر هستیم. درس‌هایی که در سال‌های گذشته گرفته و نگرفته‌ایم را می‌خواهیم در بازی با چین به کار بگیریم.
مطمئنا شنیدن حرف‌های تمجیدآمیز از مربی بزرگی مثل لیپی باعث افتخار است. من افتخار دارم شاگرد لیپی بوده‌ام. تمام بازی‌ها برای ما حکم فینال دارد و گذشته و رنکینگ و آمار و اعداد به کمک ما نمی‌آید. این‌که بازیکنان چقدر احساسات را کنترل کنند مهم است. همین امروز هم به بازیکنانم گفتم فوتبال بازی ساده‌ای است؛ اما پیچیده به نظر می‌آید اگر اصول آن را رعایت نکنید. آنها باید
تلاش کنند گل بزنند و از دروازه خود دفاع کنند تا به موفقیت برسند.
وظیفه من است که همه چیز را تحلیل کنم. برای من بهترین بازیکن چین همبستگی تیمی آنهاست. فلسفه تیمی من احترام به رقباست. بعضی مواقع تیم خودم آن‌قدر برایم مهم است که توجهی به تیم‌های دیگر ندارم. وقتی افتخار دارم دوشادوش بازیکنی مثل شجاعی که سه جام‌جهانی را تجربه کرده هستم و باید قدردان زحمات آنها باشم. من تیم خوبی دارم که روحیه بازگشت دارد و من افتخار می‌کنم در کنار چنین بازیکنانی حضور دارم.
امیدوارم در بازی با چین گل نخوریم. البته متوجه رابطه گل‌نخوردن با فوتبال هجومی را متوجه نمی‌شوم البته شاید من فقط این موضوع را متوجه نمی‌شوم! 37 سال تجربه فوتبال دارم و به بازیکنانم گفته‌ام هر زمان توپ داریم باید گل بزنیم و هر وقت نداریم باید بجنگیم که توپ را پس بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها