مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از امکان فریزشدن رایانه‌های ویندوزی به‌دلیل کشف نقص جدید مرورگر کروم (Chrome) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۲۳

اشکال جدیدی در مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) کشف و گزارش شده که می‌تواند به‌طور بالقوه دستگاه‌های ویندوز ۱۰ را به‌طور کامل فریز سازد. این نقص با معرفی خود به عنوان پشتیبان فنی قلابی، سبب فریزشدن کامل ویندوز ۱۰ می‌شود و سپس به کاربر می‌گوید دستگاهش آلوده به ویروس شده است. این نقص جدید با استفاده از یک کد جاوا اسکریپت و ایجاد حلقه، مانع از بستن سربرگ یا مرورگر می‌شود. همچنین یک پنجره pop-up نمایش داده می‌شود که ادعا می‌کند از سوی وب‌سایت رسمی پشتیبانی مایکروسافت است و رایانه آلوده به ویروسی شده که می‌تواند گذرواژه‌ها، تاریخچه مرورگر، اطلاعات کارت اعتباری و سایر داده‌ها را به مخاطره بیندازد. از آنجا که این یک حلقه است، هربار که کاربر تلاش می‌کند این pop-up را ببندد، تقریبا بلافاصله دوباره باز می‌شود و این امر منجر به استفاده صددرصد از منابع خواهد شد و در نهایت رایانه را ناگهان فریز خواهد کرد. مرکز ماهر اعلام کرد، این مشکل، مساله جدیدی در مرورگر کروم نیست و این نوع گروگانگیری اینترنتی، یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های اینترنتی است.
با اجرای گام‌های زیر به‌راحتی می‌توان این مشکل رایانه را رفع کرد:
بازکردن Task Manager از نوار وظیفه
رفتن به سربرگ Processes
کلیک‌کردن روی گوگل کروم (GoogleChrome.exe)
کلیک‌کردن روی دکمه End Task در گوشه پایین سمت راست
همچنین باید مطمئن شد که Google Chrome به‌گونه‌ای تنظیم نشده که دفعه بعد که این مرورگر باز می‌شود، سربرگ‌های قدیمی دوباره بازگردند. برای این کار بهتر است تاریخچه کوکی از مرورگر پاک شود. یک راه‌حل خوب برای مقابله با گروگانگیری‌های اینترنتی این است که کاربر پیش از اجازه دسترسی به اطلاعات و پرداخت هرگونه وجهی برای رفع مشکل دستگاه، از واقعی ‌بودن اطلاعات و پیشینه آنها مطمئن شود. این اولین گروگانگیری اینترنتی نیست که گوگل کروم را هدف قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها