بلافاصله بعد از بازگشت به ایران

تیم ملی امروز به امارات می‌رود

تیم ملی فوتبال در پایان اردوی 17 روزه، صبح امروز قطر را به مقصد ایران ترک می‌کند. دوشنبه 26آذرماه بود که کاروان تیم ملی در مراسمی غریبانه از ساختمان پرحاشیه مرکز سنجش آمادگی جسمانی بازیکنان برتر فوتبال ایران (PEC) راهی فرودگاه بین‌المللی امام (ره) شد. کارلوس کی‌روش توقع مراسمی درخور برای تیم ملی را داشت؛ اما مقامی را از وزارت ورزش در حوالی کمپ ندید و زبان به گلایه باز کرد و حرف‌هایی زد که فدراسیون فوتبال را وادار کرد مراسم بدرقه تیم ملی را بر روی عرشه کشتی در جزیره کیش تدارک ببیند. مراسمی که البته با مخالفت کی‌روش روبه‌رو شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۱۶

تیم ملی در کمپ اسپایر دوحه پایتخت قطر تمریناتش را سپری کرد. لژیونرها به مرور به تمرینات اضافه شدند و فهرست مسافران اعزامی به امارات هم در همان اردوی قطر مشخص شد. کی‌روش در حالی که تعدد مصدومیت بازیکنان را به عنوان خطری جدی احساس می‌کرد، تیم را آماده جام ملتها کرد. تیم ملی در اردوی قطر دو بازی مقابل فلسطین و قطر برگزار کرد که حاصل آن یک تساوی و یک برد برای ما بود.
کی‌روش در حالی اردوی 17 روزه قطر را به پایان برد که هنوز آن سیگنال مثبتی که انتظار داشت را از ایران دریافت نکرده است. تقابلی که به دلیل رفتارها و سخنان نسنجیده اوسیانو کروز و میک مک‌درموت شکل گرفت، موجب شد گارد اهالی فوتبال ایران بسته شود و فضا با مصاحبه‌های تند آنها غبارآلوده‌تر شود.
صحبت‌های کی‌روش پیش از بازی با قطر نشان داد او مانند همیشه نیست و انرژی کافی را ندارد. او بیش از هر چیزی از این ناراحت بود که منتقدانش فضای فوتبال ایران را به سمتی بردند که همه مردم توقع قهرمانی در جام ملت‌ها پیدا کرده‌اند.
تیم ملی اردوی 17 روزه خود در قطر را به پایان برد و کمپ مجهزش را تحویل داد تا به ایران برگردد. کی‌روش اصرار داشت برنامه قبلی به صورت دقیق و مو به مو اجرا شود. به همین دلیل این برنامه امروز اجرا می‌شود. کاروان تیم ملی و خبرنگارانی که همراه تیم ملی هستند، ساعت 11 دوحه را به مقصد جزیره کیش ترک می‌کند و بلافاصله بعد از حضور در جزیره کیش، راهی ابوظبی خواهند شد.
طبق برنامه، تیم ملی بعدازظهر امروز در ابوظبی تمرینی سبک برای ریکاوری بدنی بازیکنان خواهد داشت.
آن‌طور که کی‌روش برنامه تیم ملی را نوشته، از فردا تمرین‌های جدی بازیکنان در کشور میزبان جام ملت‌ها آغاز خواهد شد که مکمل تمرین‌های 17 روزه در دوحه خواهد بود.

ابراهیمی: در بهترین فرم هستیم
در نبود سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی به امید اول کارلوس کی‌روش و فوتبال ایران در خط میانی و بخصوص هافبک دفاعی تبدیل شده است. در پایان اردوی تیم ملی در قطر، ابراهیمی درباره تیم ملی گفت: در بهترین فرم خودمان هستیم و انگیزه‌های فراوانی برای موفقیت در جام ملت‌ها داریم. می‌دانیم توقع از تیم ملی را بسیار بالا برده‌اند و همه قهرمانی می‌خواهند، ما هم به دنبال آن هستیم تا در سطح انتظار مردم ایران ظاهر شویم. تمام بازیکنان و کادر فنی متحد شده‌ایم و با تمام وجود می‌خواهیم به قهرمانی برسیم. امیدوارم به مشکلی برنخوریم و با موفقیت خود، دل مردم ایران را شاد کنیم.
جهانبخش: در امارات به تیم اضافه می‌شوم
علیرضا جهانبخش یکی از لژیونرهایی بود که با مصدومیت به تمرینات تیم ملی در دوحه اضافه شد. او برخلاف سعید عزت‌اللهی در فهرست مسافران تیم ملی به امارات باقی ماند. جهانبخش درباره اردوی تیم ملی در قطر گفت: اردوی خوبی بود و امکانات بالای کمپ اسپایر کمک کرد تا بدون مشکل اردو را برگزار کنیم. او درباره وضعیت بدنی خودش گفت: خیلی بهتر شده‌ام و از برنامه زمانبندی برای بازگشت به تمرینات گروهی، خیلی جلوتر هستم. فکر می‌کنم از فردا در ابوظبی به تمرینات گروهی اضافه شوم. اگرچه این کافی نیست و فکر نمی‌کنم بتوانم در ترکیب اصلی تیم ملی در دو بازی اول بازی کنم؛ اما اگر همه چیز خوب پیش برود در بازی با عراق کاملا آماده می‌شوم و در صورت صلاحدید کادر فنی، می‌توانم به تیم کمک کنم.

سعید اکبری
خبرنگار اعزامی جام‌جم به دوحه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها