مدیرکل طرح‌های اقتصادی کمیته امداد از راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای وام اشتغال مددجویان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰۰ هزار خانواده از طریق وام طرح‌های اشتغال خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۹۹

به گزارش فارس، علی‌اکبر خادمی از راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای وام اشتغال مددجویان خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های جامعه هدف کمیته امداد شرایط اخذ وام اشتغال از جمله ضامن است که با راه‌اندازی این صندوق این امر تسهیل خواهد شد.
وی افزود: در این خصوص به دنبال تأمین منابع مالی این صندوق هستیم تا بتوانیم سال آینده آن را راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به این‌که راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال صد‌میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، بیان کرد: در حال رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اختصاص این مبلغ در بودجه ۹۸ هستیم.
خادمی به وام اشتغال روستایی اشاره و بیان کرد: در راستای تسهیل وام اشتغال روستایی، به‌‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای با بانک کشاورزی ذیل تسهیلات قانون اشتغال روستایی منعقدشده است که براساس آن، مددجویان روستایی برای گرفتن وام تا سقف ۵۰میلیون تومان می‌توانند از دو ضامن حقیقی که درآمد داشته باشند بدون اعتبارسنجی وام دریافت کنند.
وی با تأکید بر این‌که معوقات بانکی مددجویان کمیته امداد نسبت به سایر افراد عادی کمتر بوده و پایین‌تر از ۲ درصد است و به اذعان بانک‌های عامل جزو مشتریان خوش‌حساب بانک‌ها هستند، گفت: تاکنون ۷۰۰ هزار خانواده از طریق وام طرح‌های اشتغال خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها