رفعتی در گفت‌وگو با جام‌جم:

بنیادی‌فر به میان داوران A آسیا رفت

سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفت که موعود بنیادی‌فر در میان داورات درجه اول آسیا قرار بگیرد. در این رابطه با داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم تا اصل ماجرا را بدانیم.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۰۱

ماجرای نامه AFC چیست؟
نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده که قضاوت پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به موعود بنیادی‌فر داده‌اند.
آیا این نامه خبر امیدوارکننده‌ای در دل خود دارد؟
بعد از جدایی محسن ترکی و سعید مظفری‌زاده، تعداد داوران الیت ما در رده A آسیا به یک نفر (علیرضا فغانی) کاهش پیدا کرد. داوران دیگری در لیست داوران بین‌المللی ما بودند (از جمله موعود بنیادی‌فر و بیژن حیدری) که در رده‌های B و C آسیا قرار داشتند. این برای ما خوب نبود چون قضاوت‌های بزرگ از جمله قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا به تیم‌های داوری ایرانی نمی‌رسید و این بیشتر از همه برای کمک داوران ما بد بود، چون آنها هم با داوران ایرانی به مسابقات اعزام می‌شوند. تلاش ما بر این بود که داور دیگری به فهرست داوران A ما اضافه شود. خوشبختانه آقای بنیادی‌فر در مرحله نهایی جوانان آسیا در اندونزی قضاوت‌های خوبی داشت و او را به رده B هدایت کرد. مرحله بعدی باید با مذاکره حل می‌شد که پرسپولیس با صعود به فینال، کار ما را تسهیل کرد. در تهران و در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، با مدیران رده بالای داوری آسیا از جمله هانی بالان نایب رئیس کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکره، کردیم و در پایان آن جلسه به ما گفتند منتظر نامه کنفدراسیون بمانید. حالا نامه‌ای آمده که آقای بنیادی‌فر را برای بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در روز 23 بهمن امسال بین دو تیم بانکوک یونایتد تایلند و هانوی اف سی ویتنام انتخاب کرده است.
یعنی با این نامه، موعود بنیادی‌فر به رده داوران A آسیا اضافه شد؟
دقیقا. ما امیدواریم آقای بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی در تایلند داشته باشد و تعداد داوران رده A فوتبال ایران به شکل رسمی به عدد 2 افزایش پیدا کند و بتوانیم مذاکره برای داور سوم را آغاز کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها