سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد:

مصرف3 ماه داروی کشور در 5 روز

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که متاسفانه برخی اقلام را برای مصرف سه ماه در کشور توزیع می‌کنیم، اما ظرف پنج روز، موجودی آن به پایان می‌رسد، گفت: دلیل این اتفاق چیزی نیست جز این‌که تعدادی از افراد اقدام به ذخیره‌سازی دارو می‌کنند،اما به مردم اطمینان می‌دهیم در این شرایط، تغییر جدیدی در روند تامین دارو و تجهیزات پزشکی رخ نخواهد داد؛ چون آمریکا هر چه در توان داشته اعمال کرده و شرایط ما در کشور کاملا با ثبات است.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۳۲

به گزارش جامجم، ایرج حریرچی افزود: وابستگی کشور به مواد اولیه و موثر دارو از ۴۶درصد به ۳۳درصد کاهش یافته که این اقدام بزرگی در جهت خودکفایی و تقویت تولید داخلی است.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیمههای تکمیلی از ابتدای تاسیس در حوزه درمان، زیانده بوده است، عنوان کرد: ضریب پرداخت خسارت در بیمههای تکمیلی نسبت به حق بیمه دریافتی در بیش از ده سال، بالاتر از یک بوده و این نشان میدهد ضرر و زیان بیمههای تکمیلی، زیاده بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه گله اصلی وزارت بهداشت این است که بعد از اجرای طرح تحول سلامت، بخش عمدهای از بیماران به دلیل افزایش خدمات به بخش دولتی، مراجعه کردند و بیمههای تکمیلی نیز با توجه به زیانده بودن، قبل از طرح تحول سلامت، شرایط پرداخت را سختگیرانه کردند، افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، ضرر و زیان شرکتهای بیمههای تجاری در بیمه تکمیلی، کمتر شده و انتظار داریم این بیمهها به بیمارستانهای دولتی در بخش تختهای VIP، کمک بیشتری داشته باشند.

تبلیغ دارو، ممنوع

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس قانون کشور ما و کشورهای دنیا، تبلیغ دارو ممنوع است، افزود: بعضا مشاهده میشود برخی تولیدکنندگان دارو که محصولات آنها مانند داروهای گیاهی از داروهای اصلی نیست، از روشهای رپرتاژ آگهی یا روشهای دیگر استفاده میکنند که در این خصوص برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: مجوز وزارت بهداشت یا پروانه بهرهبرداری از مکملها یا فرآوردههای گیاهی، بهمنظور تبلیغات صادر نمیشود.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه در مواردی که ثابت شود از مکملها و فرآوردههای گیاهی، استفاده یا تبلیغ نامناسبی میشود، با آنها برخورد میکنیم، افزود: اکثر فرآوردهها تاثیراتی را دارند، برای مثال چای سبز در لاغری موثر است، اما برخی افراد عنوان میکنند مصرف چای سبز بدون توجه به رژیم و تغذیه مناسب، میتواند وزن را تا ده کیلوگرم در ماه کاهش دهد.

اعلام تخلفات تعرفهای به 190

حریرچی گفت: اگر فردی خارج از چارچوب تعرفه عمل کند تخلف کرده است و اگر شهروندی با این مسأله روبهرو شد باید با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و گزارش دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه بعضا مشاهده میشود برخی دوستان ما در رسانهها یا مسؤولان کشور، از تخلفاتی در این حوزه صحبت میکنند، اما زمانی که مدارک و مستندات از آنها میخواهیم عنوان میکنند نمیخواهیم رابطه مان با پزشکمان خراب شود، افزود: اگر تخلف موردی باشد با آن برخورد میشود، اما اگر فراوانی داشته باشد با بخشنامههای مختلف، برطرف میشود.

وزارت بهداشت و اربعین

حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در ایام راهپیمایی اربعین حسینی، ۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۵دستگاه اتوبوس آمبولانس، ده فروند بالگرد اورژانس، ۸۹مرکز درمانی، ۹ بیمارستان سیار، ۵۶ کلینیک سیار، بیش از ده هزار نیروی درمانی داوطلب و ۱۷هزار نیروی اورژانس برای ارائه خدمات به زائران، آمادگی کامل داشتند، افزود: آمبولانسهای اورژانس در مرزهای شرقی به فاصله ۴۰کیلومتری و در مرزهای غربی به فاصله ده کیلومتری مستقر بودند و هر ۱۶ کیلومتر نیز، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس استقرار داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به دیگر اقدامات در ایام راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت،
17هزار و 308 بازدید بهداشتی از موکبها، محل اسکان و تجمع زائران انجام شد، ۱۴۶۴ کارت بهداشت ویژه اربعین برای افراد فعال در موکبها، صادر شد و ۲۴۱۷بیمار عادی و ۶۱۷مصدوم ترافیکی در بیمارستانها درمان شده و 49 هزار و 200 زائر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی به 52هزار و 308نفر از زائران، خدمات فوریتهای پزشکی ارائه کرده است و در این مدت ۵۰۳عمل جراحی برای زائران انجام شد و ۲۸ دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران، آمادگی کامل داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها