اواسط تابستان امسال، علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر نفت از تولید روزانه صد میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد. وعده‌ای که با تولید روزانه بیش از ۴۰میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا یک ماه آینده در یک قدمی تحقق ایستاده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۱۳

به گزارش ایسنا، خودکفایی در تولید بنزین یکی از اهداف وزارت نفت طی چند سال اخیر بوده است و بر این اساس میزان تولید بنزین در کشور به مرور زمان افزایش یافت؛ به طوری که از 4/66 میلیون لیتر در روز در سال ۱۳۹۵ به 4/77میلیون لیتر در روز در سال ۱۳۹۶ رسید. همچنین میزان تولید بنزین از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا آذرماه 6/66میلیون لیتر در روز بوده و از آذرماه تا اواخر اسفند به 4/77میلیون لیتر در روز رسید.

در این میان فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیجفارس که از میان پالایشگاههای کشور نقش اساسی را در تولید بنزین به عهده دارد، اواخر مهرماه وارد مدار و فرآیند تولید بنزین یورو۵ شده است. آخرین آمارها حاکی از آن است بهطور میانگین روزانه ۳۰میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید میشود که این مقدار تا یک ماه دیگر به مرز ۴۰میلیون لیتر در روز خواهد رسید. بنزین تولیدی این پالایشگاه با تکمیل فاز سوم تا پایان امسال به ۴۴میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

بر این اساس با توجه به اینکه آخرین آمار تولید بنزین از سوی وزیر نفت ۹۰میلیون لیتر در روز اعلام شده بود و قرار است تا یک ماه آینده دهمیلیون لیتر به تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیجفارس اضافه شود، وعده تولید صد میلیون لیتر بنزین در روز محقق خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها