جام‌جم از سریال تازه شبکه پنج سیما گزارش می‌دهد

همراه با طبیعت در «زندگی از نو»

سریال «زندگی از نو» از امشب روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این سریال 26 قسمتی که تصویربرداری آن اردیبهشت به پایان رسیده را علی‌محمد قاسمی کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی‌اش را مهدی شفیعی بر عهده دارد. قصه زندگی از نو که در گیلان می‌گذرد درباره زوج جوانی است که در شمال کشور کمپ می‌زنند و در این راه برایشان ماجراهای زیادی به‌وجود می‌آید و با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۵۱

این سریال که مضمون محیط‌زیستی دارد هر شب ساعت 23 روی آنتن می‌رود و تکرار آن ساعت 19 روز بعد خواهد بود. تجربه ثابت کرده که وقتی بحث سفارش فلان سازمان برای ساخت مجموعه‌ای پیش می‌آید و یا سریالی قرار است به ترویج رفتاری چون صرفه‌جویی و... بپردازد نتیجه در حد یک مجموعه آموزشی سقوط می‌کند و دیالوگ‌های مرتبط با این موضوع چنان توی ذوق بیننده می‌زند که او را فراری می‌دهد. با توجه به این‌که در خبرهای مرتبط با ساخت زندگی از نو نیز آمده که این سریال قرار است به محیط‌زیست و اهمیت حفاظت از آن بپردازد، از مهدی شفیعی، تهیه کننده مجموعه پرسیدیم که برای دوری از شعارزدگی چه کرده‌اند؟ که او در پاسخ می‌گوید: امروز نمی‌توان گفت صرفا با یک مساله مواجه هستیم، بلکه مساله امروز مجموعه‌ای از مسائل در هم تنیده است که اگر بخواهیم به یکی از آنها بپردازیم لاجرم پای دیگر موارد هم به آن باز می‌شود؛ یعنی مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... از یکدیگر منفک نیستند. پس می‌توان گفت مساله‌ای که در این سریال به آن پرداخته‌ایم، یک موضوع واحد نیست، سفارشی هم نیست چون دغدغه من از سال‌ها پیش نیز بوده است. از آنجاکه تحصیلاتم در زمینه هنر است در این مورد سعی کردیم که به طور مستقیم و شعاری به موضوع محیط‌زیست نپردازیم؛ بحث محیط‌زیست آنچنان ظریف و در قالب قصه و تصویر در دل این سریال گنجانده شده که آنچنان جلب توجه نمی‌کند.

نگاه تازه آقای کارگردان

علی محمد قاسمی کارگردان این سریال از فیلمبرداران سینماست که در کارنامه‌اش ساخت چند فیلم کوتاه و بلند را نیز دارد. شفیعی در مورد حضور قاسمی به عنوان کارگردان زندگی از نو می‌گوید: مدت‌هاست شاهد نام‌های مشخص و تکراری به عنوان کارگردان در تیتراژ سریال‌های تلویزیونی هستیم در صورتی که خوب است ورود نیروهای تازه و با نگاه‌های متفاوت را هم تجربه کنیم.

به همین جهت فکر می‌کنم حضور آقای قاسمی پشت دوربین این مجموعه اتفاق مبارکی است به ویژه که ایشان سابقه طولانی در تصویربرداری و همچنین تجربه ساخت چند فیلم را نیز دارند و قبلا با من هم همکاری داشته‌اند.

مجموعه قصه‌ها

زندگی از نو مجموعه‌ای از قصه‌هاست که یک خط اصلی و چند شخصیت‌محوری دارد. به گفته شفیعی به فراخور قصه برخی بازیگران یک یا چند قسمت با مجموعه همراه می‌شوند. این تهیه‌کننده می‌گوید: در این مجموعه جمعی از بازیگران کمتر شناخته شده تئاتر و همچنین بازیگران محلی حضور دارند که فرصت دیده شدن برایشان فراهم شده است. یکی از بازیگران ما محبت قاسمی که است که احتمالا تا به حال او را ندیده‌اید و با پخش سریال شاهد بازی او خواهید بود.

او اضافه می‌کند: همچنین در این سریال سعی کردیم که در کنار چهره‌هایی که کمتر دیده شده‌اند از بازیگران مطرح و شاخص نیز استفاده کنیم و در نهایت به ترکیب خوبی رسیدیم که رضا کیانیان، امیرحسین صدیق، متین ستوده،‌ آرش مجیدی، بهزاد فراهانی،‌ ژیلا آل‌رشاد،‌ خیام وقار کاشانی، کمند امیر سلیمانی، مرتضی ضرابی، امیر حامد، مینا جعفرزاده، اکبر معززی، ستاره اسکندری و حدیث نیکرو تعدادی از آنان هستند.

فیلمنامه این سریال قرار بود بازنویسی از فیلمنامه‌ای به قلم آزیتا رصافی، لیلا نادری و مرضیه خدیوی باشد اما به گفته شفیعی درنهایت کار از بازنویسی فراتر رفت و در نهایت مریم امینی فیلمنامه تازه‌ای براساس متن اولیه نوشت.

از دیگران عوامل این مجموعه نیز می‌توان به مدیرتولید: آندرانیک خچومیان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مهرداد یزدانی، طراح گریم: علیرضا خورشید، طراح صحنه و لباس: هومن معصومی، منشی صحنه: آرزو ابراهیمی و فاطمه رحمانی، مدیر تصویربرداری: محمد رسولی، صدابردار: حسین بشاش و مهرداد دادگری، تدوین: علی‌اصغر صائبی اشاره کرد.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها