قصاص؛ پایان جنایت در پارک

سومین محاکمه پسر جوان که در 17سالگی دوستش را کشته بود، دیروز به صدور حکم قصاص منتهی شد. این پسر پیشتر با حکم قضایی از قصاص معاف و به پرداخت دیه و زندان محکوم شده بود اما دیوان عالی کشور این حکم را نپذیرفته بود.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۹۲

به گزارش جامجم، مهرداد دوم اردیبهشت سال 93 وقتی که 17 سال داشت، دوست 21 سالهاش به نام سهیل را در یک پارک در خیابان پیروزی تهران خفه کرد و هنگامی که قصد داشت با همدستی دوستش جنازه را به بیرون از شهر منتقل کند، دستگیر شد. وی در بازجوییها گفت: سهیل سال 90 وقتی که 14سال داشتم و در جشن تولد دوستم شرکت کردم و مشروب خوردم مرا آزار داده بود. به همین خاطر او را کشتم.

وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف و به پرداخت دیه و زندان محکوم شد.

اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد و مهرداد در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و ادعای مهدورالدم بودن قربانی را مطرح کرد.

قضات دادگاه ادعای او را پذیرفتند و این بار نیز مهرداد را از قصاص معاف و وی را به پنج سال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند. ولی این بار نیز با اعتراض اولیای دم حکم در دیوان عالی کشور شکسته شد. مهرداد هفته گذشته در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد و گفت: من اتهام قتل را قبول دارم و خودم را مستحق مرگ میدانم. من با نقشه قبلی مهرداد را کشتم. چون بعد از بلایی که سهیل سرم آورده بود به افسردگی مبتلا شده بودم. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده دیروز مهرداد را به قصاص محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها