نبرد جذاب لاروخا و سه‌شیرها در لیگ ملت‌های اروپا

رونمایی از اسپانیای انریکه در ومبلی

ترکیب تیم‌های اسپانیا، انگلیس و کرواسی در گروه چهارم لیگ A ملت‌های اروپا، بی‌شـــــک بـــــــازی‌های درخشان و جدابی را برای فوتبال دوستان رقم می‌زند. اولین بازی این گروه نیز امشب در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شده و شاگردان گرت ساوت گیت از لوئیس و انریکه و شاگردانش پذیرایی می‌کنند. آخرین دیدار آنها به بازی دوستانه در سال 2015 باز می‌گردد که دو تیم در ومبلی به تساوی 2بر2 رسیدند.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۵۵

بعد از درخشش تیم جوان انگلیس در مسابقات جام‌جهانی روسیه و آمدن این تیم به جمع چهار تیم پایانی، همه منتظرند ببینند که آیا سه شیرها باز هم می‌توانند این مسیر را ادامه دهند. از سوی دیگر، بعد از نتایج ضعیف اسپانیا در روسیه، فدراسیون فوتبال این کشور هدایت لاروخا را به دست لوئیس انریکه سپرد و بازی امشب در واقع رونمایی از تیم انریکه به حساب می‌آید. یکی از نکات حضور اندک شمار بازیکنان بارسا در تیم ملی است.

با خداحافظی جرارد پیکه و آندرس اینیستا از تیم ملی و همچنین عدم دعوت جوردی آلبا از سوی انریکه‌، تنها دو بارسایی در تیم لاروخا به چشم می‌خورند که در یک دهه گذشته اتفاقی کم‌سابقه به حساب می‌آید. یکی دیگر از تغییرات احتمالی امشب انریکه در اسپانیا، تغییر گلر است. داوید دخیا در بازی‌های جام‌جهانی و همچنین چند وقت اخیر در ترکیب منچستر، عملکرد درخشانی نداشته و انتقادها از او زیاد شده است.

رقیب اصلی دخیا برای این پست کپا آریزابالاگا است که تابستان امسال از بیلبائو به چلسی آمد تا جانشین تیبو کورتوا شود. دخیا با 33 بازی ملی و 16 کلین شیت، در چهار بازی اول یونایتد در لیگ جزیره هفت گل دریافت کرده و این در حالی است که کپا با یک بازی ملی، در چهار بازی نخست آبی‌های لندن تنها سه گل خورده و هفت مهار موفق نیز داشته
است.

انریکه چندی پیش اعلام کرد که در تیم ملی اسپانیا هم با همان تاکتیک 3-3-4 بارسا بازی خواهد کرد؛ البته مهره‌های او در تیم ملی با بارسا بسیار متفاوت است. یکی از سوالات مهم این است که انریکه در مرکز دفاع و در کنار سرجیو راموس از چه بازیکنی استفاده می‌کند.

در بازی امشب بی‌شک مالکیت توپ اسپانیایی‌ها بیش از انگلیسی‌ها خواهد بود. تیاگو آلکانتارا، سائول نیگوئز و سرخی روبرتر مهره‌های اصلی انریکه در خط هافبک به حساب می‌آیند که در این میان تیاگو می‌تواند نقش ژاوی یا اینیستا را بازی کند. آمار مربوط به جام‌جهانی می‌گوید اسپانیا در حالی که زود از مسابقات کنار رفت اما در هر بازی به طور میانگین 848 پاس بین بازیکنانش رد و بدل می‌شد که این آمار برای سه شیرها حدود 550 پاس بود. در نبود دیگو کاستا، آلوارو موراتا می‌تواند بهترین گزینه برای نوک حمله اسپانیا باشد. او به خوبی می‌تواند دفاع‌های مرکزی تیم ساوت گیت را مختل کرده تا فضای بیشتری برای ایسکو و مارکو آسنسیو باز شود.

در طرف مقابل ساوت گیت به احتمال زیاد ترکیب تیمش را با همان 2-5-3 حاضر در جام جهانی به میدان می‌فرستد و باز هم روی ضد‌حملات بیش از هر تاکتیک دیگری حساب خواهد کرد. در واقع این همان تاکتیکی است که انریکه در سال‌های حضور در بارسا بارها از سوی حریفانش مشاهده کرد و تجربه فراوانی در این زمینه دارد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها