زمان تحقق احتمالی این فناوری: بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰

در آستانه دوران پایان سرقت

ما در دنیایی از کمبودها زندگی می‌کنیم و منابع کافی برای تمام انسان‌های روی زمین وجود ندارد. به همین دلیل از وقتی انسان قدم به هستی گذاشته، برخی برای سیر کردن و راضی نگه‌داشتن خود از دیگران دزدی کرده‌اند. هنجارهای اخلاقی و همچنین قوانین وضع‌شده، این عمل نکوهیده را ممنوع کرده اما دزدی و سرقت منابع دیگران تبدیل به عادتی شده است که برخی انسان‌ها نمی‌توانند دست از آن بکشند. امروزه محققان با تولید فناوری‌های کارآمد توانسته‌اند تا حدی جلوی سرقت‌ها را بگیرند و معتقدند روزی در آینده می‌توانند به تمام این سرقت‌ها کاملا پایان دهند.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۸۰

رایانهها، ابزارهایی عالی هستند که به زودی در هر وسیلهای که خریداری میکنیم، از مداد گرفته تا کفشهایمان، وجود خواهند داشت. ابزارهای الکترونیک آنقدر کوچک خواهند شد که درون هر کدام از آنها میتوان تراشههای هوشمند کار گذاشت. در واقع این کار در حال حاضر بخشی از فناوری اینترنت اشیا است. در این فناوری تمام اشیای محیط پیرامونمان با استفاده از حسگرهای مینیاتوری تا ریزتراشهها، به اینترنت متصل شده و کنترل میشوند.

در آینده این حسگرها درون هر محصولی قرار خواهد گرفت و تمام آنها به صورت بیسیم به اینترنت متصل میشوند. انرژی این حسگرها ابتدا با باتریهای مینیاتوری تامین خواهد شد، اما پس از آن به وسیله گیرندههایی کار خواهند کرد که میتوانند به صورت بیسیم از منابع مختلف محیط اطراف خود انرژی ذخیره کنند. با این حسگرها کارخانهها میتوانند بهآسانی تمام کالاها را نهتنها بهروز کرده و بفروشند، بلکه از به سرقت رفتن آنها پیشگیری کنند. هر بار وسیلهای به سرقت رود، صاحب آن میتواند با حسگرهایی که در آن وسیله کار گذاشته شده است، آن را ردیابی و پیدا کند.

علاوه بر حسگرهای فوق، برنامهنویسان رایانه در حال طراحی اپلیکیشنهایی هستند که در آینده تمام محصولات را ضدسرقت میکنند. برای مثال میتوانید نرمافزاری در گوشی هوشمندتان نصب کنید تا وقتی تلفنتان به سرقت رفت، بتوانید به راحتی فایلهای شخصیتان را از راه دور پاک کنید یا دستگاه را قفل کرده و حتی آن را نابود کنید و اجازه استفاده از آن را به سارق ندهید. محققان امیدوارند حداکثر تا سال ۲۰۵۰ برای همیشه به ماجرای سرقت پایان دهند.

منبع: quantumrun.com

نادیا زکالوند

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها