تجلیل از صدای ماندگار کودکی

ناهید امیریان: فرزند کار دوبله‌ام

ناهید امیریان، گوینده پیشکسوت و دوبلور شخصیت‌هایی خاطره‌انگیزی مثل «سندباد»، «هاچ»، «بامزی»، «میشکا» و «خرس مهربون» دهم شهریور در فرهنگسرای ابن‌سینا تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۳۵

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، مراسم رونمایی از مستند «ستاره ناهید» به تهیهکنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی و پاسداشت ناهید امیری، مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت با حضور منوچهر اسماعیلی، ژرژ پطروسی، تورج نصر، حمید منوچهری، جواد پزشکیان، مینو غزنوی، مهین برزویی، شهروز ملکآرایی، ظفر گرایی، مهتاب تقوی، نرگس فولادوند، همت مومیوند، حسین خداداد بیگی، معصومه آقاجانی، متانت اسماعیلی، رهبر نوربخش، اسفندیار مهرتاش، رضا الماسی، منوچهر زندهدل، امیربهرام کاویانپور، شایان شام بیاتی، کسری کیانی گودرزی، فرانک رفیعی طاری، ابوالفضل توکلی، ابوالقاسم ناصری و ... برگزار شد.

عشق لازمه ماندگاری است

ناهید امیریان در این مراسم با قدردانی از ساخت مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله» گفت: همیشه دوست داشتم در خفا باشم. وقتی آقای توکلی پیشنهاد ساخت فیلم را مطرح کرد نمیدانستم چطور خواهد شد و به ایشان گفتم شاید نتوانم اما درنهایت به نظر من کار خوبی از آب درآمد.

صداپیشه شخصیتهای الیور توییست و سندباد با خواندن متنی در قدردانی از همکارانش گفت: نزدیک به 60 سال است که در عرصه دوبله فعالیت میکنم، آمدن خیلیها را دیدم و ماندن تعداد کمی از آنها و البته ماندگاری تعداد انگشتشماری از آنهمه آدم، همین مهم است ماندگار شدنی که مستلزم عشق، صبر زیاد و انجام کار با جون و دل و همه توان است.

این پیشکسوت گفت: خوشحالم کار را از کسانی یاد گرفتم که پی و خشتهای اول این هنر را گذاشتند و چون خیلی کمسن و سال بودم علاوه بر کار درس و رسم زندگی را هم از همین عزیزان آموختم، بارها در مسیر زندگی سرآشیبی داشتم اما باتجربههایی که از همکارانم آموختم، موفق شدم سختیها را پشت سر بگذارم، من بهجرات میتوانم بگویم فرزند کار دوبلهام و امیدوارم خلف بوده باشم.

وی افزود: در طول دورانی کاری در بین ده تا 15 هزار فیلم و سریال حرف زدم و شاید با ارفاق 30 یا 40 اثر مورد توفیق مردم قرارگرفته باشم درحالیکه در گویندگی همه آنها توان و تجربهام را به کار گرفتم .

امیریان ادامه داد: خوشحالم در این 60سال افتخار همکاری با عزیزانی چون فهیمه راستکار، پرویز بهرام، رسولزاده، کاوس و ایرج دوستدار، شرافت منوچهر اسماعیلی، قنبری، تهامی، جلیلوند، مقامی، مقبلی، رفعت هاشم پور، ژاله علو، شکوفنده و خیلی از بزرگان دیگر را داشتم، در این مدت فهمیدم این کار یکی از سختترین کارهای دنیا و نیازمند هوش زیاد و استعداد فراوان است، باید خیلی خاص باشی که بتوانی دل مردم را تسخیر کنی و جایی برای خودت بازکنی. وی گفت: میخواهم بگویم تا نفس در جان دارم خدمتگزار ملت ایران هستم چون عاشق کار و ملتم هستم و خودم را خوشبختترین زن دنیا میدانم.

ناهید امیریان افتخار دوبله بوده و خواهد بود

در ادامه منوچهر اسماعیلی، پیشکسوت هنر دوبله با اشاره به حضور چهرهها و صداهای ماندگار در این مراسم اظهار کرد: ناهید عزیز اگر نگوییم در آغوش ما، در کنار ما بزرگ شد. ریزنقش بود. با ما در کنار دوبله بزرگ شد و کار دوبله را بزرگ کرد و ما با او پرورش پیدا کردیم. وی افزود: خستگیناپذیر، دلپذیر و دلشاد بود و با همه رنج و کمبودهایی که در زندگی برای همه ما بخصوص ناهید عزیز پیش آمد او در کارش موفق بود، چیزی کم و کسر نیاورد، دل به دست آورد، دلها را شاد کرد، دل پژمرده را پرورش داد و به ما نیرو داد و ما در جنبش رشد کردیم. اسماعیلی ادامه داد: ناهید عزیز قهرمان ما بود و هست حیف از ما فاصله گرفته است. پدرش کنار ما بود و به این بهانه ناهید را همیشه میدیدم. او افتخار دوبله است و همیشه بوده و خواهد بود.

در پایان مراسم با حضور منوچهر اسماعیلی و مینو غزنوی از ناهید امیریان برای بیش از نیم قرن فعالیت در هنر دوبله تقدیر و از مستند «ستاره ناهید» تولید جدید شبکه مستند که درباره این پیشکسوت هنر دوبله ساختهشده، رونمایی شد.

گفتنی است «ستاره ناهید» در شبکه مستند تهیه شده و خاطره بازی با ناهید امیریان دوبلور پیشکسوت است و به زندگی و کار او میپردازد.

این دوبلور و مدیر دوبلاژ پیشکسوت بهجای شخصیتهای خاطرهانگیزی مثل «الیور توییست»، «سندباد»، «هاچ زنبور عسل»، «آنت» در بچههای کوه آلپ، «بامزی» و... گویندگی کردهاست و کودکان دیروز و امروز ایران با صدای زیبایشان خاطره دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها