یک‌بار دیگر خواننده‌ای مشهور که قرار بود در جشنواره اسرائیلی برنامه اجرا کند، در پی اعتراض فلسطینیان کنسرت خود را لغو کرد. هنرمندان برجسته‌ای از ابتدای سال 2018 به‌دلیل خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها سفر خود را به سرزمین‌های اشغالی لغو کرده‌اند. آنها با اهداف مختلفی از جمله دریافت جایزه، شرکت در جشنواره یا اجرای کنسرت قصد عزیمت به سرزمین‌های اشغالی را داشتند، اما به‌دلیل سرکوب وحشیانه فلسطینی‌ها و حملات مرگبار سربازان صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین این هنرمندان با اعتراض از انجام این سفرها خودداری کرده اند . لانا دل ری، خواننده زن ۳۳ساله آمریکایی یکی از آخرین نمونه‌های آن است که قرار بود در جشنواره‌ای در سرزمین‌های اشغالی کنسرت اجرا کند، اما در نهایت آن را لغو کرد. وی که با انتقاد شدید کمپین فلسطینی «تحریم فرهنگی اسرائیل» مواجه شده بود سرانجام سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۲۱

به گزارش ایرنا، لانا دل ری روز جمعه در صفحه توییتر خود نوشت: «برای من مهم است که هم در فلسطین و هم در اسرائیل، اجرا داشته باشم و با تمام هوادارانم به شکل برابر رفتار کنم. متأسفانه هماهنگی هر دو سفر در این مدت کوتاه ممکن نیست و به همین دلیل حضورم در جشنواره میتئور را تا زمانی که بتوانم سفرهای خود را هم برای هواداران اسرائیلی و هم هواداران فلسطینی و نیز سایر هوادارانم در کشورهای این منطقه برنامهریزی کنم، به تعویق میاندازم.»

گرچه دل ری بهدلیل نگرانی از فشارهای مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی و لابیهای صهیونیستی از اعلام روشن لغو این کنسرت خودداری کرده، اما به نوشته رسانههای بینالمللی این اقدام با رایزنیهای مسئولان جنبش بیدیاس (تحریم اسرائیل) صورت گرفته است.

پیش از این نیز چهرههای بسیار برجستهای در دنیای هنر به اقدامات بیرحمانه رژیم صهیونیستی به شیوههای مختلف انتقاد کردهاند. ناتالی پورتمن ، بازیگر سرشناس و یهودی هالیوود، فروردین ماه گذشته در اعتراض به خشونتها در غزه از سفر به سرزمینهای اشغالی برای دریافت جایزه بنیاد «ژنسیس» که سالانه جایزهای به یکی از شخصیتهای سرشناس یهودی در جهان اعطا میکند، خودداری کرد. این جایزه قرار بود روز 28 ژوئن (6 تیر) به پورتمن اهدا شود، اما مدیر برنامههای او ناراحتی این هنرپیشه از حوادث بهوجود آمده در غزه را علت عدم حضورش بیان کرد.

دقیقا یک ماه پس از این موضوع خبرگزاری آسوشیتد پرس از عدم حضور تیاگو رودریگز کارگردان تئاتر پرتغالی در یک جشنواره بزرگ فرهنگی در سرزمینهای اشغالی به نشانه اعتراض به کشتار فلسطینیها بهدست نیروهای صهیونیست خبر داد. رودریگز گفت که در این جشنواره اسرائیلی شرکت نمیکند تا کار هنری او در آنجا منجر به «تشویق رژیمی که عمدا حقوق بشر را نقض میکند» نشود.

رژیم صهیونیستی با برگزاری این جشنوارهها و کنسرتها سعی در فرهنگی و آرام جلوه دادن فضای سرزمینهای تحت تصرف خود دارد، اما با این تحریمها که بخاطر نقض حقوق بشر انجام گرفته، زیر فشار قرار دارد. اسرائیل همواره قصد داشته با میزبانی از رویدادهای فرهنگی و ورزشی بر سابقه ضد حقوق بشری خود تاثیر بگذارد اما برعکس همیشه توجهات به جنایات صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی جذب شده است. امروزه مساله تحریم اسرائیل به یکی از موضوعات مهم دربین افکار عمومی کشورهای غربی تبدیل شده است . تاکنون بارها دانشگاههای غربی از همکاری با دانشگاههای صهیونیستی امتناع کرده و کشورهای اروپایی نیز بارها کالاهای اسرائیلی تولید شده در سرزمینهای فلسطینی را تحریم کردهاند. جنبش «بایکوت اسرائیل» یکی از جنبشهای قوی در بین سازمانهای غیردولتی است و هربار به شکلی به جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین واکنش نشان میدهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها