گفت‌و‌گوبا دکتر فریده دهقان، فیزیوتراپیست

درمان فیزیوتراپی از شکستگی لگن تا افسردگی

علت عدم تعادل بعد از شکستگی لگن چیست؟
کد خبر: ۱۱۵۹۳۸۴

بیمار بعد از شکستگی لگن به درمان فیزیوتراپی نیاز دارد. عضلات در ناحیه ران باید تقویت شوند. به همین دلیل، باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

علت گودی کمر،ضعف حرکتی و خستگی مزمن چیست؟ آیا فیزیوتراپی در رفع آن کمک میکند؟

افراد به شکل مادرزادی کمی گودی کمر دارند و این مساله مشکلی برایشان بهوجود نمیآورد. فردی که گودی کمر دارد لزوما دچار کمر درد نمیشود، ولی اگر مشکل مادرزادی نباشد با تقویت عضلات شکم و کشش عضلات ران میتوان به فرد کمک کرد.

اما خستگی مزمن کمر، مشکل شایع جوامع صنعتی و رو به توسعه است که انجام تمرینات مناسب کششی وهوازی که فیزیوتراپ توصیه میکند در رفع آن کمککننده است.

آیا فیزیوتراپی به درمان شانه یخ زده کمک میکند؟ استفاده ازاشعه فرابنفش چطور؟

بله. شانه یخ زده به علل ایدوپاتیک (ناشناخته) یا براثر آسیبهای شغلی ایجاد میشود. افراد در مشاغلی خاص، مثل قصابی و نجاری در معرض شانه یخزده قرار دارند که درمان فیزیوتراپی به درمان آن کمک میکند .اما ما از دستگاه فرابنفش برای شانه یخ زده استفاده نمیکنیم.

آیا کسی که به علت شغلی مثل دامداری، زیاد تحرک دارد از ورزش کردن بینیاز میشود؟

خیر. هرکس تحرک دارد باید به ورزش کردن هم بپردازد.این فرد میتواند هردو ساعت ده دقیقه استراحت کند و تمرینات کششی ستون فقرات و کمر را داشته باشد.

آیا مسائل روانشناسی و درد با هم ارتباط دارند؟

در این خصوص باید بگویم یک چرخه معیوب وجود دارد. وقتی به هرعلت، دچار افسردگی واضطراب میشویم تحرکمان کم میشود. وقتی فقر حرکتی داریم دچار مشکل میشویم و نیاز به فیزیوتراپی پیدا میکنیم. درمواردی فیزیوتراپی با تجویز ورزش میتواند به درمان افسردگی کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها