در فصل پربرکت تابستان به دلیل تنوع محصولات می‌توان انواع غذاها، دسرها، ترشیجات، مرباها و... را تهیه کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۰۴

پس تا دیر نشده و تابستان به پایان نرسیده باید از نعمات خداوند نهایت بهره را ببریم. دراین شماره به آموزش تهیه سه نوع مربا میپردازیم.

مربای پسته

مواد لازم:

پسته تازه: 250گرم / شکر: هم وزن پوست پستهها / هل: یک تا 2عدد / آبلیمو: یکقاشق غذاخوری / رنگ خوراکی (در صورت تمایل): 2قطره

پوست پستهها را جدا کرده و برش میزنیم. مغز پستهها را از پوست نازکش درمیآوریم و نصف میکنیم. به اندازه وزن پوست پستهها شکر در نظر میگیریم.

مدت سه تا پنج دقیقه پوست پستهها را میجوشانیم. پوستها را آبکش میکنیم وکمی میخوریم. اگر تلخ بود دوباره میجوشانیم تا تلخی آن کاملا از بین برود.

داخل یک قابلمه ترجیحا لعابی یک لیوان سر خالی آب و شکر را میریزیم تا بجوشد و غلیظ شود. در این مرحله دانههای هل، پوست ومغز پستهها را به شهد اضافه میکنیم و میجوشانیم. وقتی مربا قوام آمد آبلیمو رااضافه کرده و شعله را خاموش میکنیم. وقتی خنک شد آن را در شیشه ریخته، درشیشه را محکم میبندیم و در جای خنک نگه میداریم. این یک مربای مجلسی و با ظاهری کاملا متفاوت است.

مربای پوست هندوانه

مواد لازم:

پوست هندوانه: نیم کیلو / شکر: 750گرم / آبلیمو: نصف فنجان / هل: 2عدد

پوست سفید هندوانه را ازپوست سبز آن جدا میکنیم و به هر مدلی که خواستیم برش میزنیم (ترجیحا قالب میزنیم). پوست برش زده را با کمی آب میجوشانیم و بعد آبجوش را خالی کرده و دوباره آب با دمای معمولی میریزیم طوری که روی پوستها را بگیرد. آبلیمو را اضافه میکنیم و4 تا 5 ساعت کنار میگذاریم.

بعد شکر و هل را به آن اضافه میکنیم و قابلمه را روی حرارت میگذاریم تا کم کم بجوشد و قوام بیاید. برای خوشرنگ وخوش طعمتر شدن آن میتوانید چندرشته زعفران ساییده نشده و کمی اسانس آناناس به آن اضافه کنید.

مربای گلمحمدی

مواد لازم:

گلمحمدی: 800گرم / شکر: 800گرم / جوهرلیمو: یک قاشق چایخوری / گلاب: 2 قاشق غذاخوری / آب: به میزان لازم / رنگ خوراکی قرمز: 2قطره

گلمحمدی را یک ساعت خیس میکنیم بعد حدود پنج دقیقه میجوشانیم. آب جوش را خالی کرده و آب سرد روی گلها میریزیم و 4 تا 5 ساعت به آن استراحت میدهیم ودوباره آب را عوض میکنیم. به میزان هر لیوان شکریک لیوان آب میریزیم و 45دقیقه میجوشانیم بعد گلها را در آبکش میریزیم و وقتی آب اضافیاش رفت آن را به شهد اضافه میکنیم. در این مرحله جوهرلیمو را در کمی آب سرد حل کرده و در مربا ریخته و حدود 15دقیقه میجوشانیم. اگر مربا غلیظ شده و قوام آمده بود گلاب و رنگ خوراکی را اضافه کرده و شعله را خاموش میکنیم و وقتی خنک شد آن را در ظرف مناسبی که بهتر است شیشهای باشد میریزیم و در جای خنک نگهداری میکنیم. این مربا عطر بینظیری دارد.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها