چینی‌ها اینجا، چینی‌ها آنجا ، چینی‌ها همه جا

محمدحسن حلواییان، مدیر موسسه فرهنگی «بچه‌های آسمانی» به این که برخی مسئولان، نوشت افزار را در شمار صنایع فرهنگی نمی‌دانند، اشاره دارد و می‌گوید: طبیعتا این نگاه باید تغییر کند، چرا که ما از طریق نوشت‌افزار می‌توانیم بسیاری از ارزش‌های فرهنگی خودمان را به مخاطبان منتقل کنیم. به گفته او، چند سالی است مساله پیوست فرهنگی مطرح شده به این معنی که وقتی شخصیتی خلق می‌شود، همزمان لباس و نوشت‌افزار و فیلم و انیمیشن آن هم تولید شود. این اتفاق، بسیار خوشایند است، اما ابتدا یک شخصیت باید خلق شود؛ دست به دست بگردد و در بوته نقد قرار گیرد. حلواییان با اشاره به این که در شرایط موجود تنها ۲۰درصد محصولات مرتبط با نوشت‌افزار در ایران و ۸۰درصد خارج از ایران تولید می‌شود، گفت: از این ۸۰درصد تولیدات خارجی، سهم عمده‌ای به محصولات چینی اختصاص دارد. حتی مداد و دفتری که نقوش و طرح‌ها و شخصیت‌های ایرانی چون طرح گبه و عروسک دارا و سارا و کلاه‌قرمزی و پسرخاله هم نقش بسته، سفارشی است.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۲۱

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
اقتصاد بازار، مهم‌تر از هویت ملی

طالقانی معتقد است سینمای ملی داشتن به هر قیمتی افتخار محسوب نمی‌شود، چون این مقوله تبدیل به یک ابژه شده و طرف غربی هر قدر خودمان را تحقیر کنیم، بیشتر به ما امتیاز می‌دهد

اقتصاد بازار، مهم‌تر از هویت ملی

نیازمندی ها