دو مرد جنایتکار که در جنایت های جداگانه دختر 6 ساله و پسر 10 ساله ای را در مشهد به قتل رسانده بودند، صبح دیروز در ملاء‌عام اعدام شدند. قاتلان در جریان تحقیقات اعتراف کرده بودند با نیت شیطانی مرتکب این جنایت ها شده بودند.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۳۶

ندا؛ قربانی نیت شیطانی

به گزارش جام جم، نخستین اعدامی مرد میوه فروشی بود که در نخستین روزهای فروردین امسال دختر شش ساله همسایه شان را کشت. او پس از قتل ، جسد را در خیابانی خلوت رها کرد که با کشف پیکر ندا، ماموران خیلی زود به قاتل رسیدند.

مرد جنایتکار در تحقیقات گفت: شب حادثه مقداری شیشه خریده و مصرف کرده بودم و قرار بود به مهمانی بروم. خانه مادرزنم دعوت داشتیم. در حال قدم زدن در کوچه چشمم به این دختربچه افتاد و بعد نقشهای به سرم زد. میرفت تا برای منزلشان نان بخرد. به او گفتم با من بیا تا غذا برای خانواده ات ببری و با این بهانه او را به داخل خانه کشاندم. او را در خانه آزار دادم که تهدید کرد موضوع را به مادرش می گوید. ترسیدم و خفه اش کردم. بعد هم جسدش را داخل گونی گذاشته و در یک محل خلوت رها کردم.

مرد میوه فروش بعد از تشریح قتل در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی محاکمه شد و قضات دادگاه او را به قصاص در ملاء عام محکوم کردند.

قتل پسر دانش آموز

دومین قاتلی که دیروز حکم قصاصش اجرا شد، پسر جوانی بود که با نیت شیطانی پسر بچهای 10 ساله به نام محمدحسین را به قتل رساند. سجاد 27 ساله ، پنجم اردیبهشت در پوشش راننده آژانس محمدحسین را از مقابل خانه شان ربود.

بعد از شکایت مادر محمدحسین تحقیقات برای یافتن پسر بچه آغاز شد تا اینکه جسد کودک در منطقه طرقبه شاندیز کشف شد. با کشف جسد ، عامل جنایت 33 ساعت بعد در خانهاش دستگیر شد و در همان بازجوییهای اولیه به قتل اعتراف کرد. او درباره انگیزهاش از جنایت مدعی بود به خاطر درگیری بر سر کرایه، پسربچه را کشته است.

سجاد 27 ساله گفت: متولد خرداد 1370 هستم و سال 92 از دانشگاه پیام نور لیسانس حقوق گرفتم. در شاهرود زندگی میکردیم و از ششسال قبل به مشهد آمدیم. دو خواهر دارم که ازدواج کرده اند و پدرم بازنشسته است. پراید متعلق به پدرم بود که آن را برای کار در اختیار من قرار داده بود. با پراید در تاکسی اینترنتی کار میکردم.پسر بچه را به جاده شهرک صنعتی بردم و لباسهایش را بیرون آوردم. دست و پاهایش را بستم و او را داخل صندوق عقب انداختم. التماس میکرد ولی خودش مقصر بود. چون به من فحش داد.

راننده جنایتکار سرانجام لب به حقیقت گشود و مدعی شد با انگیزه شیطانی پسر بچه را به بیابان کشانده و وقتی با مقاومت او رو به رو شده ، مرتکب قتل شده است.

سجاد پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به قصاص در ملاءعام و زندان محکوم شد.

اجرای حکم قصاص

با تائید حکم قصاص عاملان این جنایت در دیوان عالی کشور، سحرگاه دیروز در ملاءعام به دار مجازات آویخته شدند.

صادقی، دادستان مشهد پس از اجرای حکم در جمع خبرنگاران گفت: ارتکاب این دو فقره جرم موجب جریحهدار شدن احساسات جامعه و آسیب به امنیت اجتماعی خانوادهها و کودکان شد. با توجه به سیاستهای قوه قضاییه هر دو پرونده با جدیت تمام و همکاری عزیزان پلیس به سرعت پیگیری و متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: جلسات محاکمه نیز به صورت فوقالعاده تشکیل و صبح یکشنبه مراحل پایانی یعنی اجرای حکم قصاص با حضور عموم مردم انجام شد.

پدر و مادر قربانیان چه گفتند؟

مادر ندا که در مراسم اجرای حکم قاتل فرزندش حضور داشت، پس از اعدام قاتل گفت: از روزی که این اتفاق افتاد بیشتر مراقب فرزندانم هستم. از دستگاه قضایی بابت رسیدگی سریع به این پرونده قدردانی میکنم.

پدر محمدحسین 10 ساله نیز پیش از اعدام قاتل فرزندش اظهار کرد: امروز خوشبختانه قاتل فرزندم به مجازات خود میرسد، قوه قضاییه در این پرونده عملکرد بسیار مناسبی داشت و توانستند در این مدت کوتاه به پرونده رسیدگی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها