عروسی دختر برزیلی و پسر آلمانی در میان عشایر فارس

تور عروسی در اقامتگاه بوم‌گردی

عشایر ایل باصری فارس برگزار‌کننده عروسی خاصی بودند؛ مراسم عروس برزیلی و داماد آلمانی که عشایر استان فارس و مراسم عروسی سنتی آنها را برای شروع زندگی خود انتخاب کرده بودند.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۰۳

صدای کل کشیدن و حرکات موزون دستمال بازی اهالی ایل با لباسهای دیدنیشان شور و شوقی در چادرهای سیاه عشایر برپا کرده است. عروسی همه عشایر ایل را جمع میکند تا زمانشان را به شادی بگذرانند و عروس و داماد را راهی زندگی مشترک کنند. اینبار اما عروسی متفاوتی در ایل برپا شده است. عروس اهل برزیل و داماد اهل آلمان است و آنها هزاران کیلومتر سفر کردهاند تا عروسیشان را به سبک عشایر فارس و در محل زندگی آنها برگزار کنند. این عروسی به شکل سنتی ایل برگزار شد و این زوج به دور از وطنهای خود، زندگی مشترکشان را در ایران و در میان عشایر جشن گرفتند.

امیر میری، مدیر اقامتگاه بومگردی آقامیر درباره برگزاری این عروسی میگوید: یک خانم برزیلی و آقای آلمانی درخواست داده بودند که مراسم عروسی خود را در ایل و به سبک و سیاق سنتی آن برگزار کنند و این درخواست خودشان بود.

میری با بیان اینکه عروسی را در ایل عشایری باصری و با رسوم این ایل برگزار کردیم، درباره نحوه برگزاری این عروسی هم میگوید: فقط مراسم عروسی اینجا برگزار شد و احتمالا آنها ثبت رسمی ازدواجشان را در کشور خودشان انجام دادهاند. عروس و داماد تنها بودند و مهمانی نداشتند، اما مراسم آنها همزمان با یک عروسی عشایری دیگر شد و هر دو را با هم برگزار کردیم.

میری به جذابیت عروسی عشایر برای گردشگران هم اشاره و تصریح میکند: سالهاست که عروسی عشایری جزو برنامههای ما برای گردشگران خارجی است. اگر در زمان حضور آنها عروسی در ایل برپا باشد حتما در آن شرکت خواهند کرد و تور عروسی عشایر ما بین شرکتهایی که تور ورودی خارجی برگزاری میکند، شناخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها