با این اپلیکیشن‌ها، از ماه خدا بیشتر بهره ببرید

ره‌ توشه‌های رمضانی

ماه رمضان، ماه مهمانی خداست و مسلمانان روزه‌دار در این ماه از نعمت‌های خاص خداوند بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۹۵

فضایل و ویژگیهای خاص این ماه موجب شده روزهداران تلاش کنند تا از تمام فضایل بهره ببرند و به بهترین نحو اعمال این ماه را انجام دهند. روزهداری، تغذیه مناسب، تلاوت قرآن و ادعیه، اقامه نماز اول وقت و حضور در هیاتها یا حتی آمادهسازی غذاها و دسرهای ماه مبارک رمضان از جمله مواردی بهشمار میرود که در ماه رمضان علاقهمندان بسیاری را به خود اختصاص میدهد. در این مطلب قصد داریم با معرفی اپلیکیشنها و سایتهای مختلف، ضمن معرفی منابع معتبر در این حوزه، دسترسی شما را به این محتوا تسریع کنیم.

سایت جامع رمضان

فرقی ندارد بهدنبال جدیدترین اخبار مرتبط با ماه رمضان باشید یا دستور آشپزی یا دعاهای مرتبط با این ماه مبارک. سایت جامع رمضان با پوشش نسبتا کامل تمام موضوعات مربوط به ماه مبارک رمضان و بهرهمندی از آرشیو کامل نواها و نماهای این ماه، اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد.

علاوه بر موارد اشاره شده، بخش پرسش و پاسخ در این سایت پاسخ بسیاری از ابهامات شما در مورد روزهداری و مبطلات روزه را در خود جای داده و امکان دسترسی به هشت مرکز آنلاین پاسخگویی به سوالات شرعی را نیز در اختیار شما قرار میدهد. سایت جامع ماه مبارک رمضان از این لینک قابل دسترسی است:

http://ramezan.com

تبیان

وبسایت موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان، یکی دیگر از سایتهای با محتوای غنی در حوزههای مختلف علمی، آموزشی و مذهبی است که این روزها حال و هوای ماه مبارک رمضان در آن مشهود است.

مصاحبههای اختصاصی با پزشکان درخصوص روزهداران و بیمارانی که دارای معذوریتهایی برای روزه هستند، توصیههای پزشکی، ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان و فایلهای چندرسانهای مخصوص این ماه از جمله محتواهایی هستند که در سایت تبیان به مناسبت ماه رمضان در اختیار کاربران علاقهمند قرار داده شده است.

همچنین در باشگاه کاربران این سایت، مسابقات مختلفی برگزار میشود و یکی دیگر از اطلاعات جالبی که در این سایت در اختیار کاربران قرار گرفته، فهرست هیاتهای مناطق مختلف تهران شامل نام هیات، سخنران و مداح، نشانی و تاریخ و ساعت برگزاری مراسم است. برای دسترسی به محتوای این سایت و همچنین دسترسی به فهرست هیاتهای فعال در این ماه مبارک میتوانید از این لینکها کمک بگیرید:

https://tebyan.net

https://goo.gl/jZg9Ts

دفتر آیتالله مکارم شیرازی

شرح دعای روزهای مختلف ماه مبارک رمضان و ارسال سوالات شرعی و مشاهده همه احکام شرعی مرتبط با روزه از جمله محتوای پربازدید پایگاه اطلاعرسانی مرجع عالیقدر آیتا... مکارم شیرازی بهشمار میرود. این سایت به سامانه پاسخگویی برخط بهصورت شبانهروزی (در ماه مبارک رمضان) مجهز است و شما میتوانید از بخش ارسال سوال نیز استفتائات خود را ثبت کنید.

https://makarem.ir

http://online.makarem.ir

اذانگو

اپلیکیشن اذانگو، یکی از بهترین اپلیکیشنها برای پخش و محاسبه زمان اذان باتوجه به موقعیت جغرافیایی کاربران است. این اپلیکیشن با طراحی استاندارد و قابلیت اجرا در سیستمهایعامل اندروید و آیاواس به شما این امکان را میدهد تا ضمن پخش اذان با صدای موذن دلخواه، از امکانات دیگری همچون اطلاعرسانی در مورد نزدیک شدن به زمان قضای نمازهای پنجگانه یا نزدیک شدن به زمان اذان و قبلهنمای دقیق مطابق با موقعیت جغرافیایی نیز بهرهمند شوید. اپلیکیشن اذانگو از اپاستور اپل و پلیاستور گوگل قابل دریافت است و شما میتوانید برای دسترسی به مجموعه کامل لینکهای دانلود این اپلیکیشن به این سایت مراجعه کنید:

http://azangoo.mobi

ربنا

«ربنا فقط مختص ماه مبارک رمضان نیست»؛ این شعاری است که سازندگان ربنا برای اپلیکیشن جامع مذهبی خود انتخاب کردهاند. این اپلیکیشن از امکاناتی همچون ذکر شمار، قبلهنما، اوقات شرعی، ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان (متن و قرائت)، اعمال و فضیلت شبهای قدر، احکام روزه و ... پشتیبانی میکند و از رابط کاربری بسیار ساده و روانی برخوردار است. ربنا برای سیستمعامل اندروید ارائه شده و از ایراناپس و کافه بازار قابل دانلود است:

http://rabbana-app.ir

قلم هوشمند ماه رمضان

قلم هوشمند، یک اپلیکیشن کاملا صوتی برای ماه رمضان است. این اپلیکیشن ادعیههای مناسبتی بخصوص ادعیههای ماه رمضان را با نوای مداحان مختلف در خود جای داده و متن کامل قرآن همراه جزءخوانی آن را نیز شامل میشود. دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، ممانعت از به خواب رفتن دستگاه و عملکرد سریع و بدون مشکل از ویژگیهای این اپلیکیشن بهشمار میرود:

https://cafebazaar.ir/app/ir.sabapp.Ramezan

رمضان المعظم

محتوای اپلیکیشن اندرویدی رمضانالمعظم از منابع معتبر شیعی جمعآوری شده و در قالب یک اپلیکیشن جامع در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است. این اپلیکیشن علاوه بر اعمال کامل ماه مبارک رمضان و متون مناجاتهای شبهای قدر، بیش از 40 سخنرانی کوتاه و 90 سخنرانی بلند با موضوعات مرتبط با ماه رمضان را در خود جای داده است. همچنین سه دور شرح دعاهای روزانه ماه رمضان به همراه 300 استفتاء بهصورت پرسش و پاسخ و 245 مساله راجع به احکام روزه و فطریه در این اپلیکیشن گنجانده شده است:

https://cafebazaar.ir/app/vaez.hl.yek

آشپزی در رمضان

محتوای اپلیکیشن اندرویدی رمضانالمعظم از منابع معتبر شیعی جمعآوری شده و در قالب یک اپلیکیشن جامع در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است. این اپلیکیشن علاوه بر اعمال کامل ماه مبارک رمضان و متون مناجاتهای شبهای قدر، بیش از 40 سخنرانی کوتاه و 90 سخنرانی بلند با موضوعات مرتبط با ماه رمضان را در خود جای داده است. همچنین سه دور شرح دعاهای روزانه ماه رمضان به همراه 300 استفتاء بهصورت پرسش و پاسخ و 245 مساله راجع به احکام روزه و فطریه در این اپلیکیشن گنجانده شده است:

https://cafebazaar.ir/app/vaez.hl.yek

آشپزی در رمضان

آشپزی کردن در رمضان نیز از جذابیتهای خاصی برخوردار است. دستور پخت دسرها، آشها و انواع غذاهای دیگر که روزهداران را در این ماه همراهی میکنند از جمله مواردی هستند که در اپلیکیشن غذای رمضان با بیانی ساده و آموزشی کامل در اختیار شما قرار میگیرند. انواع فرنی و حلوا، انواع آش و سوپ همراه آموزش تهیه انواع مربا با تصاویر زیبا و واقعی از همه غذاها، شما را تا آمادهسازی یک غذای سالم و خوشمزه همراهی میکنند:

https://cafebazaar.ir/app/islamic.ramazan.ghaza

سحری و افطاری

انتخاب و آمادهسازی یک افطاری خوشمزه پس از 18 ساعت روزهداری با درنظر گرفتن این نکته که معده افراد دچار مشکل نشود و مواد مغذی و ویتامینهای موردنیاز بدن نیز تامین شود کاری نسبتا دشوار است، اما با وجود اپلیکیشن آشپزی رمضان شما به مجموعهای از غذاها و دسرهای جذاب دسترسی دارید که مواد اولیه آنها در بسیاری از خانهها وجود دارد. آشپزی رمضان نیز برای سیستمعامل اندروید منتشر شده و از کافه بازار قابل دانلود است:

https://cafebazaar.ir/app/ir.payman.ramazancook

کوکپد

کوکپد برخلاف دیگراپلیکیشنهای آموزش آشپزی فقط یک اپلیکیشن نیست، بلکه یک شبکه اجتماعی مبتنی بر آشپزهای حرفهای خانگی است که تجربیات خود از پخت انواع غذاها را در اختیار دیگران قرار داده و از تجربه دیگران در این زمینه نیز بهرهمند میشوند. کوکپد در حال حاضر بیش از 4000دستور پخت غذای کاملا امتحان شده را در خود جای داده و هدف آن تبدیل کردن آشپزی به یک سرگرمی لذتبخش برای همه علاقهمندان به آشپزی است. کوکپد علاوه بر اپلیکیشن اندرویدی، از هر دستگاه مجهز به مرورگر وب نیز قابل دسترسی است و براحتی میتوانید در تبلت و تلفن همراه مجهز به سیستمعامل آیاواس نیز از آن بهرهمند شوید:

https://cookpad.com/ir

https://goo.gl/inL6zD

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها