اصغر نوری، تماشاگران تئاتر را تحلیل کرد

زنگ خطر برای روایت‌های شکسپیر

حضور سلبریتی‌ها در تئاتر، صدای خیلی‌ها را درآورده از جمله اصغر نوری کارگردان نمایش «دو روایت از شکسپیر» که اصلا تصور نمی‌کرد تعداد تماشاگران نمایشش اینقدر کم باشد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۷۵

این کارگردان به مهر گفته که شاید کم بودن تماشاگران تئاترش به همزمانی اجرای آن با ماه رمضان و یا اجرا در تماشاخانه سنگلج ارتباط داشته باشد که از مرکز شهر و استقرار سالنهای مختلف تئاتر دور است، اما حتما مساله دیگری هم در میان است.

نوری چون داور جشن بازیگر خانه تئاتر است و اکثر نمایشهای روی صحنه را دیده و وضعیت تماشاگران تئاتر را رصد کرده، اصطلاح «تماشاگر حبابی» را مطرح میکند و می‌‌گوید: معتقدم ضربه اصلی به نمایشهایی همچون نمایش «دو روایت از شکسپیر» را تماشاگران حبابی تئاتر وارد کردهاند.
به اعتقاد او تماشاگر واقعی تئاتر کسی است که خودش تئاتر کار نمیکند و تئاتری نیست اما برایش حضور سلبریتیها هم در تئاتر مهم نیست و عادت دارد ماهی یکی دو بار به دیدن نمایشهایی که دوست دارد، بنشیند. حالا نوری به این نتیجه رسیده که این تماشاگران کمتر از قبل شدهاند و نمایشهای پر فروش آثاری هستند که به دلیل حضور سلبریتیها مخاطبان زیادی جذبشان میشود نه مخاطبان واقعی!

از آنجایی که نمایش نوری، یک اثر پژوهشی است و دو روایت از میان شش روایت از شکسپیر را که سال ۹۰ تا ۹۶ در فرانسه اجرا شدند را انتخاب کرده، توقع داشت دست کم اهالی تئاتر و دانشجویان این حوزه به تماشای آن رقبت نشان میدادند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها