گلایه‌های برادر محمدعلی سپانلو

برادر زنده‌یاد محمدعلی سپانلو، شاعر معاصر می‌گوید، سال‌هاست در پی احقاق حقوق بازنشستگی و دیگر حقوق خود از طریق قانون کار است و از این رو در شرایط سختی به سر می‌برد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶۰

محمدجواد سپانلو که برادر کوچک محمدعلی سپانلوست، در گفتوگو با جامجم با اشاره به شرایط سختی که شش سال است با آن دست به گریبان است، میگوید: «من سالها کارمند شرکت عمران شهر جدید اندیشه بودم و سال 1390 به عنوان تعدیل نیرو از کار اخراج شدم.

این در حالی بود که پس از اخراج من و تعدادی از همکارانم، موجی از استخدامها در این شرکت راه افتاد و این شرکت کماکان به قوت خود پابرجاست. با این اتفاق، من از همه حقوق حقه خود
از جمله بیمه بیکاری، دفترچه بیمه، حقوق و مستمری و همه متعلقات مترتب بر آن محروم شدهام. این در حالی است که طبق تبصره ماده هفتم قانون بیمه بیکاری، با توجه به سن من در آن زمان، دستکم باید مشمول بیمه بیکاری و شرایط مربوطه میشدم».

او که در شش سال گذشته مشکل پیش آمده را از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرده، میگوید هیچیک از این پیگیریها با اینکه هیچ نقطه مبهمی در قرارداد و نحوه اخراج او وجود ندارد، تاکنون به نتیجهای نرسیده است. سپانلو
در این باره میافزاید: «هیأت تشخیص و حل اختلاف در وزارت کار، طی بررسی و استعلامهای مختلف به این نتیجه رسیده که قرارداد من، مشمول قانون کار نیست و این را بنا بر اظهارات مکتوب نماینده شرکت متبوع آورده است.

این در حالی است که در بند ششم قرارداد من با شرکت ذکر شده که این قرارداد در همه سالها مشمول قانون کار بوده است و از همین رو همه همکارانی که همزمان با من از شرکت اخراج شدند
بر اساس همین بند از قرارداد به همه حقوق خود دست پیدا کردهاند». این مترجم و شاعر در ادامه میگوید: «در نهایت از سال 1395 با نظر به مفاد منشور حقوق شهروندی، مطالبه خودم را با نهاد ریاست جمهوری مطرح کردم، اما هنوز به نتیجهای نرسیده است و من همچنان از همه حقوقم محروم هستم. »

او در پایان گفت: «هر آنچه گفتم بنا بر مستندات و شواهدی است که میتوانم به وقت ضرورت ارائه کنم.»

برادر زندهیاد محمدعلی سپانلو که 60 سال دارد، مدتهاست در کرج و بهتنهایی زندگی میکند و در حالی که سالها سابقه خدمت و بیمه دارد، شش سال است از هر گونه بیمه و حقوقی محروم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها