با بالا رفتن آب دریای خلیج‌فارس

بسیاری از جزایر ایرانی، زیر آب می‌رود

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان این که آب دریای خلیج‌فارس تا 20 سال آینده 20 متر بالاتر می‌آید، گفت: تغییر اقلیم به معنای تغییر بازگشت‌ناپذیر در شرایط آب و هوایی یک منطقه در بازه زمانی بلندمدت است.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۷۰

به گزارش ایسنا، محمد پورکاظمی که در همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستمهای آبی در بندرعباس سخن میگفت، افزود: تغییر اقلیم مهمترین چالش قرن حاضر است که باعث افزایش دما و بالا رفتن آب سطح دریاها میشود.

وی با بیان این که بالا رفتن آب دریا در روند 80 ساله باعث زیرآب رفتن بسیاری از جزایر ایرانی میشود، تصریح کرد: تغییر فصل بارشها و افزایش بارشهای تابستانه، افزایش سهدرجهای دما، شکوفایی جلبکی و از بین رفتن آبسنگها از دیگر تغییرات اقلیمی در کشور است.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور این را هم گفت که با افزایش سهدرجهای دما بیش از 14 درصد از زمینهای کشاورزی حاصلخیز از بین خواهد رفت و در مراحل رشد لاروی، بچه ماهیان و بسیاری از آبزیان اختلال ایجاد می‌شود.

وی از ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه تغییر اقلیم در استان‌ها با بودجه و ردیف اختصاصی به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: افزایش پوشش‌های گیاهی در ساحل و دریا و پرورش جلبک می‌تواند تغییر اقلیم‌ها را کند کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها