معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این‌که 12 هزار آموزشکده در کشور وجود دارد که به مباحث کنکور می‌پردازند، گفت: 2000مورد از این آموزشکده‌ها در تهران فعال بوده و نیمی از آنها نیز غیرمجاز هستند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۹۳

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر افزود: 35 درصد جمعیت دانشجویی کشور متعلق به دانشگاه آزاد، 18 درصد متعلق به دانشگاه مهارتی، 16 درصد مربوط به دانشگاه پیام نور، 15 درصد مربوط به دانشگاه‌های دولتی و بقیه در موسسات متفرقه تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: 15 درصد جمعیت دانشجویی ما در دانشگاه‌های دولتی هستند و این نشان می‌دهد فقط 15 درصد از پشتیبانی دولتی برای آموزش رایگان بهره‌مند هستند،
85 درصد دانشجویان با پرداخت هزینه درس می‌خوانند و این‌که آیا دانشگاه دولتی دانشجوی پولی داشته باشد یا خیر، قابل نقد است.

وی به چالش‌های آموزش عالی اشاره کرد و گفت: آموزش عالی ما با چالش‌هایی روبه‌روست که می‌توان به رشد بی رویه و غیرهدفمند، ضعف نظارتی در آموزش عالی، افول توانمندی و عدم ارتباط دانش‌آموختگان با نیاز جامعه اشاره کرد که باید به آن توجه شود و چاره‌اندیشی در این خصوص صورت گیرد.

مراکز علمی ساماندهی می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: طرح آمایش آموزش عالی بعد از سال 94 شکل گرفت و قرار شد بر اساس آن بسترهای آموزش عالی اصلاح شده و شکل گیرد. ما در حال حاضر 2500 مرکز آموزش عالی، 5/4 میلیون دانشجو با تنوع در رشته‌ها در زیرنظام‌های مختلف داریم و از اولویت‌های مهم آمایش آموزش عالی در حال حاضر ساماندهی مراکز علمی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود. پراکندگی و گسترش بی‌رویه مراکز آموزش عالی بسیار چالش آفرین است و شایسته نیست مراکز آموزش عالی صددرصد مستقل باشند، چرا که هرزرفت نیرو و مسائل اقتصادی را به دنبال خود دارند و اگر ما به اقتصاد آموزش عالی توجه کنیم، یکی از مباحث آن مربوط به ساماندهی آموزش عالی است.

شریعتی نیاسر به حذف کنکور نیز اشاره کرد و افزود: حذف کنکور ظرف شش ماه تا یک سال عملیاتی نمی‌شود.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها