جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلمی ویژه برای فوتبـال دوست‌ها

فیلم‌های خارجی «شور متحد»، «نادیده» و «زندگی در گذشته پیش رو» در بخش «نمایش‌های ویژه: دنیای ما» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. در این میان فیلم شور متحد، اثری درباره فوتبال و فیلمی برای علاقه‌مندان این ورزش پرطرفدار است.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۸۲

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال بخشی با نام «نمایشهای ویژه: دنیای ما» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درنظر گرفته شده است که در این بخش سه فیلم «شور متحد»، «نادیده» و «زندگی در گذشته پیشرو» به نمایش درمی آید. «شور متحد» ماجرای گروهی از جوانان مستقل و پرشور اروپایی است که برای جامه عمل پوشاندن به یک پروژه جاهطلبانه گرد هم آمدند؛ فدراسیون بینالمللی فوتبال (فیفا). این فیلم قصه ژول ریمه، ژائو هاوهلانژ و سپ بلاتر است که به ندای قلب و احساس خود گوش دادند، شک و تردید را کنار گذاشتند و با موانع و سختیها جنگیدند تا درنهایت رویای جام جهانی را به واقعیت بدل کردند.

فیلم شور متحد به کارگردانی فردریک اوبورتین، محصول سال 2014 فرانسه است. فردریک اوبورتین چهارم ژوئن 1962 در مارسی فرانسه به دنیا آمد.

تکمیل فیلمهای ایرانی در «جشنواره جشنوارهها»

فهرست فیلمهای ایرانی پذیرفته شده در بخش «جشنواره جشنوارهها» سیوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تکمیل شد. در بخش «جام جهاننما» یا همان «جشنواره جشنوارهها» در کنار آثاری از دیگر کشورها فیلمهای ایرانی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه، «راه رفتن روی سیم» ساخته احمدرضا معتمدی و «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی پذیرفته شده و در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمیآیند.

از بین این آثار برخی اولین نمایش جشنوارهای خود را پیش از این در ایران داشتهاند و برخی دیگر نیز اولین رونمایی خود را در جشنوارههای خارجی چون برلین تجربه کردهاند.

فیلمهای خارجی بخش جشنواره جشنوارهها نیز نوعی خانواده، غول، مربی زندگی، معجزه، فراموشی میسراید، روزی روزگاری در نوامبر، غرش، رستاخیز، هرگز ترکم نکن، حفار و آن سوی واژهها هستند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها