رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز به کار کمپین مبارزه با مصرف گل و حشیش همزمان با سال نو خبر داد و گفت: مجموعه این اقدامات می‌تواند از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۶۷

به گزارش جامجم، انوشیروان محسنیبندپی با بیان اینکه اگر خانوادهای دارای بیش از دو فرزند معلول تاکنون برای دریافت مسکن ثبتنام نکرده است، میتواند همچنان نسبت به ثبتنام خود اقدام کند، افزود: در این طرح که در توافق با بنیاد مستضعفان و سازمان ملی زمین و مسکن اجرا شده است، به خانوادههای دو فرزند معلول به بالا مسکن تعلق میگیرد. وام خانوادههای روستایی با سود 4 درصد و وام خانوارهای شهری با سود 16 درصد پرداخت شده است، اما سازمان بهزیستی با تخصیص 38 میلیارد تومان، مابهالتفاوت سود وام خانوارهای شهری و روستایی را پرداخت کرده تا سود وام مسکن خانوارهای شهری نیز با 4 درصد پرداخت شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بر اساس توافق صورت گرفته با دولت مقرر شده است 25 هزار مسکن مهر بدون متقاضی در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد، گفت: هدف اصلی بهزیستی، توانمندسازی جامعه هدف برای داشتن زندگی بهتر و متکی به خودشان است. وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی بعد از پنج سال در سال 96، عنوان کرد: از اول فروردین 96 مستمری خانوارهای یک نفره از 50 هزار تومان به 149 هزار تومان و خانوارهای پنج نفر به بالا نیز از صد هزار به 460 هزار تومان افزایش یافت. بقیه خانوارهای بین یک تا پنج نفره بر اساس نسبت مشخص، افزایش مستمری داشتهاند. همچنین بر اساس حکم برنامه ششم توسعه نیز مستمری مددجویان در سال 97 ،10 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بهزسیتی در ادامه با اشاره به عملکرد سامانه ثبت الکترونیکی طلاق توضیح داد: با شروع فعالیتهای این سامانه تعداد طلاقها در سال 95 نسبت به سال 96، 3/12 درصد کاهش داشته است. چون که بیش از 47 درصد طلاقها در پنج سال نخست زندگی و بیش از 23 درصد طلاقها در سالهای اول زندگی رخ میدهد، فعالیت این سامانه نشان میدهد تیم تخصصی فعال در آن توانسته است در کاهش طلاقها عملکرد اثربخشی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها