آمارها از کاهش حوادث و تلفات چهارشنبه‌سوری امسال حکایت دارد

5 کشته و 3446 مصدوم پایان تلخ یک جشن

پنج کشته و 3446 مصدوم، پایانی تلخ برای مراسم چهارشنبه سوری بود. در حالی پنج نفر جان خود را از دست دادند که با توجه به وضعیت تعدادی از مصدومان و شدت سوختگی آنها، احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۷۴

به گزارش جامجم، سرپرست اورژانس کشور ظهر دیروز با جمعبندی آمار بیمارستانها درباره مصدومان و تلفات چهارشنبه سوری به جامجم گفت: با 3446 مصدوم و چهار فوتی در کشور، امسال تعداد مصدومان شب چهارشنبهسوری 50 درصد کاهش داشته است. از این تعداد 2082 نفر در حوادث روز و شب سهشنبه مصدوم شدند.

این در حالی است که با مرگ نوجوانی در شهرری تعداد قربانیان به پنج نفر افزایش یافت.

پیرحسین کولیوند ادامه داد: نسبت به سال گذشته تعداد مصدومان چهارشنبهسوری در کل کشور 50 درصد کاهش داشته که جراحت از ناحیه دست و بعد از آن چشم بیشترین آمار مصدومیت امسال اعلام شده است.

وی افزود: براساس آمار اعلام شده بیشترین مصدومان مربوط به استان تهران بوده و در استانهای لرستان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان کمترین مصدوم را به خود اختصاص داده است که در نهایت 30درصد تعداد کل مصدومان عابر پیاده بوده و بیشترین مصدومان با میانگین سنی 6 تا 29سال گزارش شده است.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 3446 نفرمصدوم در کشور داشتهایم که از این تعداد 825 نفر دچار سوختگی درجه 2 و 3 و همچنین 52 نفر قطع عضو شدهاند. 318 نفر از افراد قطع عضو بستری و 11 نفر از آنها در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار گرفتهاند.

وی در پایان اذعان کرد: از ابتدای اسفند تاکنون 1447 مصدوم دست و 1113 مصدوم چشم گزارش شده است.

مرگ تلخ 5 نفر

نخستین قربانی موادمحترقه خطرناک زنی 70 ساله بود که افرادی ناشناس در کنار او اقدام به منفجر کردن ترقه کردند. این زن اهل زنجان پس از این حادثه دچار ایست قلبی شد که بعد از انتقال به بیمارستان، عملیات احیا موثر واقع نشد و او جان خود را از دست داد.

دومین قربانی چهارشنبهسوری بامداد سهشنبه در تهران جان خود را از دست داد. پسر 19 ساله براثر انفجار موادمحترقه دستساز در خانهاش در خیابان مرتضوی دچار سوختگی صددرصدی شد. در این حادثه دو آتشنشان هم مصدوم شدند. پسر 19 ساله به نام علیرضا به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شد که عصر سهشنبه بهخاطر شدت سوختگی جان باخت.

پسر 15 ساله سومین قربانی انفجار موادمحترقه بود. او شامگاه سهشنبه بر اثر انفجار موادمحترقه در ماهدشت کرج بشدت مصدوم شد و جان خود را از دست داد.

چهارمین قربانی چهارشنبه سوری پسر جوان اهل اردبیل بود. او و دو نفر از دوستانش شامگاه سهشنبه در حال استفاده از موادمحترقه دستساز در پارک ارغوان این شهر بودند که ترقهها منفجر شد. سه پسر جوان بشدت دچار سوختگی شدند که یک نفر از آنها جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.

آخرین قربانی چهارشنبهسوری ظهر دیروز در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری جان باخت. نوجوان 17 ساله شامگاه سه شنبه در خیابان 22 بهمن باقرشهر بر اثر انفجار نارنجک دستی دچار مصدومیت شدید شد و بعد از انتقال به بیمارستان ظهر دیروز جان باخت.

کاهش حوادث در تهران

سخنگوی آتشنشانی تهران هم دیروز از کاهش حوادث در پایتخت خبر داد و به جامجم گفت: از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 24 سهشنبه، 170 آتشسوزی مرتبط با حوادث چهارشنبهسوری به سامانه 125 آتشنشانی تهران اعلام شد. آتشنشانان در حداقل زمان در محل این حوادث حاضر شده و امدادرسانی کردند.

جلال ملکی ادامه داد: 72 آتشسوزی در ساختمانهای مسکونی و 17 مورد آتشسوزی در ساختمان غیرمسکونی رخ داده و 11 حریق وسیله نقلیه نیز گزارش شد. همچنین 68 حریق فضای سبز، درخت،ضایعات و سطل زباله
گزارش شد.

سخنگوی سازمان آتشنشانی افزود: در مجموع سه نفر در حوادث اعلامی به آتشنشانی مجروح شدند. در روز گذشته 12 هزار تماس با آتشنشانی گرفته شد که تماسهای مرتبط با حوادث چهارشنبهسوری 4000 تماس بود. این تعداد سال گذشته 5000 تماس بود. خوشبختانه امسال 20 درصد کاهش تماس را شاهد بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها