خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

ببخشید، شما چقدر اموال مشروع دارید؟

دیروز آن قدر تحت تاثیر برخی واژه‌های به‌کار رفته از سوی مسئولان کشوری قرار گرفتیم که ترجیح دادیم خبرچین را بی‌خیال شده و به تاملی در باب عقل و نقل و منقول و نامنقول و این طور چیزها آن هم در فضای توییتر بپردازیم. با این حال دیروز که به خودمان آمدیم ببینیم خبرها چیست، فهمیدیم قرار است جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده آسمان را ببرند فرانسه. بعد دیدیم دست بر قضا وزیر خارجه فرانسه خودش تهران است. شاید اصلا دادند خودش ببرد؛ اما بعد یادمان آمد این همان وزیری است که پیش از سفر، گفته بود باید ایران تحریم شود؛ بنابراین بعید است از این آدم آبی برای جعبه سیاه گرم شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۸۷

حرف از نقد و عقل شد، بد نیست اشاره کنیم دیروز رئیس‌دفتر محترم رئیس‌جمهور به ماجرای این هشتگ مشهور #کم_عقل واکنش نشان داد. چون دیروز یادی از شوخی‌های توییتری کاربران توییتری از این موضوع کم‌عقلی کردیم، این راهم بیفزاییم که حضرت ایشان فرموده‌اند: «رئیس جمهوری که برای حمایت از نقادی و پذیرفته شدن گفتمان نقادانه در ساختار حاکمیت حاضر است این همه هزینه بدهد و هجمه‌ها را به جان بخرد، قاعدتا حساب منتقدان را با مخالفان و دشمنان نظام و دولت یکی نمی‌داند.» با این توضیح، مشکل کم‌عقل خواندن منتقدان البته حل نشد، بلکه جناب واعظی گفته‌اند به اینها نگفتیم کم‌عقل، منظورمان آنها بود که معلوم نیست منظور از اینها و آنها چیست.

یک نماینده مجلس گفته است طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان 151 امضا دارد و خلاصه باید همه مسئولان این طرح را جدی بگیرند. با توجه به این که این نماینده محترم خواستار محاکمه مظنونان اقتصادی هم شده، باید این توصیه خبرچینانه را به ایشان داشته باشیم که به‌جای پرسیدن از مسئولان درباره اموال نامشروع‌شان، بهتر است اول بپرسند مسئولان محترم ما دقیقا چقدر اموال مشروع دارند. شاید از نتیجه پاسخ به این سوال، ماجرای اموال نامشروع هم به جایی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها