تازه‌های تلویزیون دنیا

تلویزیون به دنبال شکار «هکرها»

واحد اروپایی شبکه تلویزیونی «اچ‌.بی.‌او»، با افزایش فعالیت‌های هنری خود در قاره اروپا چند مجموعه تازه را جلوی دوربین می‌برد. اولین مجموعه را کریستین مونجیو، فیلمساز سرشناس سینمای رومانی تهیه می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۵۶

این درام اجتماعی و دلهره آور با نام «هکرها» وارد مرحله تولید میشود و مضمونی پرتنش و بهروز دارد. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، هکرها اولین محصول مشترک بینالمللی اچ.بی.او به حساب میآید و روی موفقیت بالای آن در بین تماشاگران قاره اروپا حساب ویژهای باز کرده است. با وجود آنکه مونجیو تبلیغات بسیار زیادی برای این درام اجتماعی بهراه انداخته است، اما بعید به نظر میرسد در مقام کارگردان پشت دوربین آن قرار گیرد. هکرها در یک فصل شش اپیزودی یک ساعته تهیه میشود و دارای فصلهای بعدی نخواهد بود. خط اصلی داستان مجموعه درباره گروهی از هکرهای حرفهای است که در کار هک کردن سایتهای دولتی و مهم هستند. گروهی از ماموران ورزیده، ماموریت پیدا میکنند این هکرها را شناسایی کرده و مانع از ادامه فعالیتشان شوند. اما این ماموران برای انجام کار خود، با مشکلات زیادی روبهرو هستند. یکی از مهمترین آنها، وجود عوامل نفوذی هکرها در اداره پلیس است. هکرها با کمک این عوامل، متوجه اقدامات ماموران شده و به آنها پاتک میزنند.

تیم دو نفره رالف مارتین و گورگ وینگر، خالق اصلی مجموعه هکرها و نویسنده فیلمنامه تمام اپیزودهای آن هستند. در حال حاضر نام ایگور کوبیلینسکی و آنسا مورینا لازارسکو به عنوان کارگردانان شش اپیزود مجموعه شنیده میشود. اما شبکه اچ.بی.او علاقهمند است مونجیو هم به کمک این دو فیلمساز بیاید و نام خود را به تیم کارگردانان آن قرض بدهد. مونجیو، فیلمنامه مجموعه را خوانده و اصلاحاتی روی آن انجام داده است. لوکیشنهای چشمنواز شهر بخارست رومانی و چند شهر آلمان، مکانهای اصلی فیلمبرداری هکرها هستند. کلید فیلمبرداری مجموعه تا یک ماه دیگر زده میشود. قرار است همزمان با شروع فصل پاییز، هکرها در قاره اروپا روی آنتن برود. به گفته ایگور کوبلینسکی: «هکرها یک داستان سرگرمکننده بکر و سطح بالا دارد که با ریتمی تند و پرتحرک بیان میشود. این داستان برپایه یکی از بزرگترین و اصلیترین تهدیدهای دنیای مدرن بنا شده است. امروزه تمام دنیا با مشکل هکرها روبهروست و میتوان گفت دولتها و مردم جهان در خط مقدم مبارزه با آن هستند. به همین دلیل، مجموعه ما میتواند توجه عموم تماشاگران را به خود جلب کند. از نکات جالب مجموعه، همکاری واحد تلویزیونی کمپانی برادران وارنر با آن است. حضور شبکه «تی.ان.تی» کمک میکند تا مجموعه در سطح وسیعتری در کشورهای مختلف دنیا پخش و دیده شود.»

منتقدان تلویزیونی با اشاره به درامهای اجتماعی و غیرمتعارف مونجیو در دنیای سینما، از همکاری نزدیک او با یک درام دلهرهآور و اکشن در قاب کوچک ابراز شگفتی و تعجب میکنند. این فیلمساز در سال 2007 با درام خانوادگی و جنجالی خود «چهار ماه، سه هفته و دو روز» موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بینالمللی کن فرانسه شد. با این فیلم، هم او و هم صنعت سینمای رومانی در سراسر جهان مورد توجه تماشاگران سینما قرار گرفتند. منتقدان و اهل فن از موج نوی سینمای رومانی اسم بردند و فیلمهای این کشور اروپای شرقی در جشنوارههای جهانی با استقبال روبهرو شد.

مهبد آستانی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها