معاون سخنگوی ارتش یمن که متحد انصارا... است اعلام کرد: نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی توانستند بزرگ ترین حمله ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان را که از سه محور در نجران صورت گرفت، دفع کنند. سرهنگ عزیز راشد، معاون سخنگوی ارتش یمن دراین باره گفت: درگیری‌ها با نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به مدت هشت ساعت به طول انجامید. راشد دیروز در مصاحبه با اسپوتنیک یادآور شد: نیروهای ائتلاف و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در تلاش بودند از سه محور از ناحیه کوه اضیق و کوه‌های علیل و گذرگاه الخضرا پیشروی کنند. اما این تلاش‌های مذبوحانه یک «خودکشی دسته‌جمعی» را برای آنها رقم زد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۵۷

راشد در ادامه افزود: عملیات خیزش نیروهای مورد حمایت ائتلاف متجاوز همراه با پرواز جنگندهها و بالگردها و هواپیماهای شناسایی صورت گرفت و بهرغم تفاوت قابل توجه در تواناییهای نظامی طرفین درگیر، روند شکستهای ادامهدار نیروهای ائتلاف بدترین عملیاتها در تاریخ جنگها محسوب میشود. وی در ادامه گفت: در این عملیات که به مدت هشت ساعت به طول انجامید، نه تنها نیروهای ائتلاف در آن به نتیجهای نرسیدند، بلکه سه خودرو و تجهیزات آنها ویران و بیش از 50 نفر از نیروهای ائتلاف متجاوز و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی کشته و زخمی شدند.

در یک خبر دیگر مربوط به یمن اعلام شد نیروهای متجاوز سعودی صبح دیروز منطقه بنی صیاح را در استان صعده یمن با حملات توپخانهای و موشکی هدف قرار دادند که در نتیجه آن چند شهروند یمنی کشته شدند و به تعدادی از ساختمانها خسارت وارد شد. از سوی دیگر میان نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیسجمهور فراری یمن که از سوی فرماندهی ائتلاف عربی حمایت میشود، با نیروهای انصارا... در استان تعز در جنوب غرب یمن درگیری جدید صورت گرفت. یک منبع نظامی در این باره گفت ده نفر از نیروهای هادی در عملیات نیروهای مسلح علیه نیروهای هادی در ساحل غربی کشته شدند.

عربستان سعودی از سه سال پیش جنگ نامشروع و ناجوانمردانهای را علیه ملت مظلوم یمن شروع کرده است. هرچند در ابتدا عربستان ادعا میکرد هدف از این جنگ دفاع از دولت منصور هادی و مقابله با شیعیان حوثی است، اما طی سه سال گذشته تجربه نشان داد عربستان به هیچیک از اهداف خود در یمن دست نیافته و تنها مردم بیگناه قربانی زیادهخواهی و تجاوزگریهای حاکمان ناپخته عربستان شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها