قطعا خانواده گلکسی شرکت سامسونگ، با سری S و نوت این شرکت شناخته می‌شود که لقب پرچمدار را یدک می‌کشند، اما وقتی صحبت از کهکشان می‌شود نمی‌توان انتظار داشت که به دو سری گوشی خلاصه شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۸۷

یکی دیگر از سری گوشی‌های خانواده گلکسی، سری A است؛ محصولاتی که ابتدا در گروه محصولات مقرون به‌صرفه قرار می‌گرفتند، اما حالا با محبوبیت بالایشان، شانه به شانه پرچمداران می‌زنند.

راند اول

دو گوشی گلکسی A8 و A8 Plus جدیدترین اعضای این خانواده هستند که بتازگی به بازار ایران نیز راه پیدا کرده‌اند. همانطور که از پسوند پلاس به کار برده در نام دستگاه‌ها می‌توان متوجه شد، گلکسی A8 نسبت به گلکسی + A8 از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است. این گوشی 6/5 اینچی در کنار برادر بزرگ‌تر شش اینچی‌اش، گروه کوچک A8 را تشکیل داده‌اند. البته 6/5 اینچ به هیچ وجه کوچک به حساب نمی‌آید و یک فبلت است. همین باعث می‌شود در اولین برخورد، دو گوشی به شکل چشمگیری بزرگ به نظرتان بیایند و شاید کمی هم بد دست. اما انسان می‌تواند به هر چیزی عادت کند حتی گوشی‌های بزرگ. همانطور که انتظار می‌رود در جلوی دستگاه‌ها خبری از دکمه هوم نیست و این مساله باعث شده، بدنه یکپارچه دستگاه به زیبایی با فلز و شیشه پوشانده شود.

راند دوم

شاید اندازه، اصلی‌ترین تفاوت A8 نسبت به +A8 به حساب بیاید، اما واقعیت این است که گلکسی A8+ از نظر سخت‌افزاری یک سر و گردن از برادر کوچک‌تر خود بالاتر است.

هر دو دستگاه از تراشه اختصاصی سامسونگ با نام Exynos 7885 Octa استفاده می‌کنند. این پردازنده 2.2 گیگاهرتزی، Octa Core است و در کنار چیپست اصلی از یک چیپست کم‌مصرف Cortex-A53 نیز استفاده می‌کند، اما تفاوت وقتی به چشم می‌آید که سراغ رم دستگاه‌ها می‌رویم. A8، چهار گیگابایت رم دارد که بالا به حساب می‌آید، اما نه در برابر +A8 شش گیگابایتی. البته این شش گیگابایت رم گوشی +A8 تنها به مدل‌های 64 گیگابایتی محدود می‌شود و مدل 32 گیگابایتی با همان چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

هر دو دستگاه از یک دوربین 16 گیگابایتی در پشت دستگاه استفاده می‌کنند که عملکرد قابل قبولی دارد، اما داستان دوربین‌ها وقتی جذاب می‌شود که به جلوی دستگاه نگاه می‌اندازید؛ جایی که سامسونگ از یک دوربین دوگانه هشت و 16 گیگابایتی در جلوی دستگاه به‌عنوان دوربین سلفی استفاده کرده است.

راند آخر

همان‌طور که گفته شد این دو دستگاه در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی وارد بازار خواهند شد، اما هر دو دستگاه تا 256 گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می‌کنند. البته این در شرایطی است که فکر استفاده از سیمکارت دوم را از سر خود بیرون کنید.

نکته مهم بعدی در مورد این دو دستگاه، باتری‌های 3000 و 3500 میلی‌آمپرساعت که حدود 18 ساعت کاربری را در اختیار صاحبانش قرار می‌دهد. البته این رکوردی است که گوشی‌ها در اولین تجربه استفاده‌شان به ثبت رسانده‌اند و قطعا به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند.

در یک کلام این دو گوشی را می‌توان یک ابزار مناسب برای کار در نظر گرفت: ظاهر جذاب و به دور از طراحی‌های غیرساده، بدنه به نسبت محکم، سخت‌افزار قابل قبول و بالا، دوربینی که می‌تواند جواب نیازهای شما را بدهد. همه اینها در کنار باتری که حداقل در شروع عمر گوشی عملکرد خوبی دارد، این دو گوشی هوشمند را به ابزارهای عالی برای کار و فراتر از استفاده‌های روزمره تبدیل می‌کند.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها